تشکیل نخستین جلسه کمیته علمی بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، نخستین جلسه کمیته علمی جشنواره شنبه 27 مرداد ماه با حضور اعضای کمیته علمی جشنواره برگزار شد.

در ابتدای جلسه عادل تقوی، رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی توضیحاتی درباره روند اجرایی جشنواره ارائه کرد و گفت: ترکیب آثار در این دوره به لحاظ کمی مشابه تعداذ آثار دوره گذشته است و حدود 640 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی در ادامه در خصوص نحوه داوری جشنواره گفت: امسال همانند سال گذشته داوری با همکاری موسسه خانه انجام می شود. در این دوره از ظرفیت های جدید برای داوری استفاده شده است. استفاده از برگزیدگان اداوار مختلف جشنواره در داوری باعث می شود جنس جشنواره بیشتر دانشجویی شود. همچنین در مراحل نهایی داوری از اساتید صاحب نام و برجسته هم استفاده خواهد شد

سپس در ادامه حامد علی اکبرزاده معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان انتشارات به نکاتی در خصوص داوری اشاره کرد و گفت: در این دوره جشنواره تغییراتی در بحث داوری داشتیم تا سلیقه های جدید علمی هم در ارزیابی آن اعمال شود. همچنین از برگزیدگان دوره های گذشته جشنواره که دارای جایگاه علمی و شایسته هستند برای داوری آثاردعوت شده است.

وی در پایان در خصوص فرمهای داوری و نحوه داوری توضیحاتی را برای داوران جشنواره بیان کرد.

در ادامه جلسه داوران جشنواره سوالات خود در خصوص داوری از مسولین جشنواره مطرح کردند و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود روند داوری ارائه دادند.