دومین جشنواره ملی نقد کتاب فراخوان داد

 

 به گرازش لیزنا،اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) با همکاری انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبائی دومین جشنواره نقد کتاب کشور را در تاریخ 24 بهمن ماه 1397 برگزار می‌کند.

 دکتر محسن حاجی زین العابدینی؛ دبیر علمی دومین جشنواره ملی نقد کتاب، با اعلام این خبر، بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی کتاب در حوزه های علمی و پژوهشی کشور منتشر می‌گردد که اگر مورد نقد و بررسی منصفانه قرار گیرند می‌توانند به نویسندگان در شناخت نقاط قوت و ضعف آثار علمی کمک کنند و همچنین می‌توانند تصویر جامعی از آثار منتشر شده ارائه دهند و در شناخت منابع اطلاعاتی معتبر از نامعتبر بسیار کاربردی خواهند بود. 

 وی افزود: بعد از برگزاری اولین جشنواره نقد کتاب ادکا در سال 1395، هیئت مدیره ادکا در نظر دارد دومین جشنواره ملی نقد کتاب را در جهت ترویچ فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به نویسندگان و ناشران در شناخت نقاط قوت و ضعف آثار علمی  برگزار کند. همچنین ادکا در نظر دارد تا فرصتی برای دانشجویان و پژوهشگران فراهم شود که بتوانند با بررسی کتب منتشره در حوزه علمی خود منابع مهم را مشخص کرده و به ناشران در جهت بهبود کیفیت کتاب ها کمک کنند.

وی تاکید کرذ: محدودیتی در انتخاب کتاب و موضوع کتاب وجود ندارد.