ایجاد منطقه دوستدار کودک در اراضی عباس‌آباد

به گزارش لیزنا، در این دیدار ضمن تاکید بر افزایش هم‌افزایی و تعامل دو مجموعه برای بالندگی برنامه‌های حوزه کودکان و نوجوانان، بر ایجاد منطقه دوستدار کودک در جنوب بوستان نوروز تاکید شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست با اشاره به ظرفیت و بستر آماده اراضی عباس‌آباد و همچنین موقعیت جغرافیایی این مجموعه در تهران و دسترسی راحت خانواده‌ها به اراضی گفت: در کنار اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در اراضی، حضور استارت‌آپ‌های حوزه کودکان و ارایه خدمات تخصصی به کودکان در عباس‌آباد می‌تواند به ارتقای کیفی فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

فاضل نظری افزود: یکی از کمبودهای حوزه فرهنگی در بخش کودکان فقدان هم‌افزایی و مشارکت‌های نهادهای فرهنگی است که امیدوارم با همکاری و مشارکت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد شاهد اتفاق‌های مطلوب برای کودکان کشور باشیم.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز با اشاره به ظرفیت اراضی عباس‌آباد اظهار داشت: با توجه به خانواده محور بودن برنامه‌های فرهنگی عباس‌آباد، می‌توان با مشارکت و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که متولی رسمی کشور در حوزه کودکان است به ایجاد چنین نگرش و رویکردی ویژه اهتمام داشت.

سیدمحمدحسین حجازی با اعلام آمادگی بر هم‌افزایی بیش‌تر دو مجموعه بر لزوم اجرای برنامه‌های تخصصی برای خانواده‌ها و کودکان تاکید کرد.

گفتنی است اراضی عباس‌آباد با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه فضاهای فرهنگی و سبز از لحاظ وسعت و کیفیت محتوایی و عملکردی است که در نیمه شمالی شهر تهران واقع شده است. این مجموعه شامل فضاهای متعددی با کاربری گردشگری و تفرجگاهی، هنری، مذهبی، علمی، ادبی و... است.