در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
هفتمین دوره «نسخ خطی و شيوه‌های نگهداری و ترميم آن» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، به همت اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد سند، هفتمین دوره «نسخ خطی و شيوه‌های نگهداری و ترميم آن» 20 دی‌ماه افتتاح شد.

این دوره آموزشی تا 26 ماه جاری با حضور هیأتی از پاکستان شامل هفت نفر از مدیران فرهنگی و مسئولان کتابخانه‌های ایالت سند در حال برگزاری است.

برنامه‌های آموزشی اين دوره «تئوری و عملی حفاظت و مرمت آثار كاغذی» توسط اساتيد مجرب در سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران و اداره‌كل حفاظت و نگهداری در حدود 36 ساعت به صورت فشرده به مدت يك هفته تدريس خواهد شد.

این دوره شامل آشنايی با سياست‌های حفاظت و نگهداری، روش‌های شناسايی عوامل بيولوژی، آشنايی با عوامل آسيب رسان به منابع آرشيوی و كتابخانه‌ای، آشنايی با روش‌های آفت زدايی محيطی و منابع آسيب ديده، آسيب‌زدايی شيميايی، آشنايی با استانداردهای حفاظت و نگهداری، آشنايی با روش‌های مرمت، آشنايی با روش‌های جلدسازی آشنايی با روش‌های جلدسازی، آشنايی با روش‌های جلدسازی، آشنايی با مرمت جلدهای آسيب ديده و ساخت جعبه‌های حفاظتی است.

همچنین، به همراه این دوره نيز برنامه‌های فرهنگی، تفريحی و زیارتی شامل مجموعه فرهنگی، تاريخی، بازدید از کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دریاچه چیتگر، خلیج فارس، برج ميلاد، برج آزادی و پُل طبيعت و پارك آب و گنبد مینا، آتش، امام زاده صالح، شاه عبدالعظیم رضوی، مرقد امام خمینی(ره)، بی بی شهربانو، در نظر گرفته شده است.