آغاز به کار نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان چهار محال و بختیاری

به گزارش لیزنا، همزمان با انتشار فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان و با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت الله شیروانی، رئیس حوزه هنری استان؛ مجتبی بیگی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان؛ شهرام فرجی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، کتابداران و اصحاب رسانه، منابع این جشنواره ملی در سالن مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن بیان اهداف و شیوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی از بزرگ‌ترین مسابقات کتابخوانی کشور است که امکان شرکت تمامی گروه‌های سنی به شیوه‌های مختلف در آن فراهم شده است.

وی افزود: استقبال بی نظیر مردم در دوره‌های گذشته از این جشنواره نشان از ارادت و عشق به ائمه اطهار به خصوص امام رضا(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان دارد. در استان چهار محال و بختیاری در دوره ششم بیش از ۵ هزار و ۴۱ نفر، در دوره هفتم ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر و در هشتمین دوره که سال گذشته برگزار شد ۲۶ هزار  و ۳۰۰ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

گفتنی است، در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شد است. کتاب‌های رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) عبارتند از: «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی؛ در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» نوشته مجید ملامحمدی معرفی شده است. در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جانفزا ، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع ، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته علی اشرف عبدی، «زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی معرفی شده است.