کتابخانه‌ هدهد، پذیرای کودکان در نمایشگاه کتاب تهران

 به گزارش لیزنا، سیمین جغتایی، مدیر کتابخانه‌ دکتر شهیدی منطقه 8 و مسئول اتوبوس هدهد درخصوص فعالیت‌های خود در این اتوبوس گفت: اتوبوس هدهد، یک اتوبوس سیار کتابگرد است که در سال جدید در مناطق پایین و محروم شهر تهران حضور داشته ‌است.

 وی افزود: نمادی از کتابخانه‌ها در اتوبوس هدهد برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها و کودک و نوجوان مشاهده می‌شود. در اتوبوس هدهد، تمامی فعالیت‌هایی که در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، به طور مختصر در اینجا به نمایش گذاشته می‌شود.

جغتایی تاکید کرد: در اتوبوس هدهد نمایش کتاب‌ها در کنار نمایش مجلات در معرض دید قرار گرفته‌است و کودکان در کنار مطالعه‌ کتاب، می‌توانند مجلات را نیز مطالعه کنند. همچنین ما در این اتوبوس فعالیت‌های فرهنگی‌ای همچون مسابقات کتابخوانی برای رده‌های سنی مختلف کودکان، مسابقه‌ی اطلاعات عمومی «ایران، سرزمین من» برای کسب اطلاعات عمومی کودکان، فعالیت فرهنگی «قصه ناتمام» برای افزایش خلاقیت و پرورش استعداد نویسندگی کودکان را برگزار می‌کنیم.

مدیر کتابخانه‌ی دکتر شهیدی منطقه 8 در پایان گفت: در این اتوبوس حدود 100 عنوان کتاب و مجلاتی وجود دارد که کودکان می‌توانند از آن‎‌ها استفاده کنند. کودکان می‌توانند با دریافت کارت عضویت رایگان کتابخانه‌ی هدهد از تمام کتابخانه‌های زیرنظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در 22 منطقه تهران استفاده کرده و از تمام امکانات بهره ببرند.

 سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.