اختتامیه چهارمین جشنواره‌ خاتم برگزار می‌شود

 

به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی خاتم در روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی افتتاحیه‌ی استاد دکتر محمدعلی موحد و با حضور اهل فرهنگ و اندیشه و نویسندگان و علاقه‌مندان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

شخصیت والا و سیره‌ی انسانی و نبوی پیامبر اکرم (ص) همواره از کانون‌های مضمون‌آفرینی و تصویرسازی شاعران و نویسندگان در ادب فارسی بوده است. شاعران کلاسیک فارسی به مناسبت‌های گوناگون به تکریم آن حضرت پرداخته‌اند و شاعران معاصر فارسی شخصیت پیامبر را در چهار بعد مدحی، حادثه‌ای، روایتی و تصویری در اشعارشان منعکس کرده‌اند.

سیما و سیره‌ی پیامبر در ادبیات داستانی، نیازمند تلاش بیشتر نویسندگان معاصر است تا ادبیات داستانی فارسی نیز مانند شعر فارسی بیان‌گر حقیقت محمدیه باشد.

چهار سال است که جشنواره‌ی خاتم در حوزه‌ی داستان کوتاه برگزار می‌شود و آیین اختتامیه‌ی این جشنواره در روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی افتتاحیه‌ی استاد دکتر محمدعلی موحد و با حضور اهل فرهنگ و اندیشه و نویسندگان و علاقه‌مندان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و با اهدای جوایز از نویسندگان برگزیده تقدیر می‌شود.

 

همچنین از حسین فتاحی، خالق کتاب «۳۶۵ روز با پیامبر (ص)» تجلیل می‌شود.