شبی با Ngũgĩ wa Thiong'o
رونمایی از اثر«دقایقی از افتخار و دیگر داستان‌ها» در کتابخانه کنگره آمریکا

 Ngũgĩ wa Thiong'o در روز 9 ماه می ساعت 7 بعد از ظهر، در سالن همایش‌های Mumford واقع در طبقه ششم ساختمان کتابخانه یادبود جیمز مدیسون (James Madison Memorial) واقع در خیابان ایندیپندنس شهر واشنگتن دی‌سی ؛ قرائت عمومی سی‌و‌چهارمین اثر ادبی خود را برگزار خواهد‌کرد. پذیرش پیش از ساعت 6 بعدازظهر آغاز خواهدشد و با وجود رایگان بودن، تهیه بلیت الزامی است.

این برنامه با اجرایی از دانش‌آموزان دبیرستانی آغاز خواهدشد که گزیده‌هایی از آثار وی را به زبان‌های انگلیسی و Gikuyu خواهند‌خواند. برنده جایزه نوبل ادبیات، Ngũgĩ wa Thiong'o، ادیب و نمایشنامه‌نویس مشهور کنیایی که آثارش در طی پنجاه سال به بیش از 32 زبان زنده دنیا ترجمه شده، بنیانگذار و سردبیر اولین مجله به زبان Gikuyu بوده و در حال حاضر استاد برجسته زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه کالیفرنیا است.

بخش آفریقا و خاورمیانه کتابخانه کنگره، انجمن نشست ملی آفریقا و مرکز مطالعات آفریقا در دانشگاه هاروارد؛ میزبان قسمتی از گفتگوهای کتابخانه با جمعی از نویسندگان و شاعران آفریقایی است.

نسخه‌های کتاب "دقایقی از افتخار و دیگر داستان‌ها"  پس از این رویداد برای خرید و امضا در دسترس عموم قرار میگیرد.

جامعه آفریقا سازمانی غیرانتفاعی، بی‌طرف، غیرحذبی و متنوع است که به عنوان زیرشاخه‌ای از اجلاس ملی آفریقا برگزار میشود و در سال 1997 با حمایت بنیاد فورد(Ford) و شرکت کارنگی نیویورک (Carnegie) آغاز‌ به کار‌ کرد. این ابتکار به ایجاد بزرگترین بسیج از افراد علاقه‌مند به آفریقا در تاریخ ایالات متحده و هیات‌های نمایندگانی از هر ایالت منجر شد.

بخش آفریقا و خاورمیانه (AMED) در سال 1978 به عنوان بخشی از یک مجتمع کلی در کتابخانه کنگره ایجاد شد. AMED شامل سه بخش آفریقایی، عبری و خاور نزدیک است که 78 کشور و مناطقی از آفریقای جنوبی و مغرب تا خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز را پوشش میدهد.هر بخش نقشی حیاتی در برنامه تدارکات کتابخانه را ایفا کرده و مرجعی تخصصی و خدمات کتاب‌شناسی را به کنگره و محققان داخلی و خارجی ارائه میدهد.این بخش همچنین در توسعه پروژه‌ها، رویدادهای ویژه و نشریات نقش داشته و با دیگر موسسات و انجمن‌های علمی و حرفه‌ای در ایالات متحده و خارج از کشور همکاری میکند.

کتابخانه کنگره آمریکا بزرگترین کتابخانه جهان است و دسترسی به سوابق ادبی و خلاقانه ایالات متحده آمریکا و مطالب گسترده‌ای از سراسر جهان را هم به صورت آنلاین و هم در محل، امکان‌پذیر میکند. این کتابخانه بازوی تحقیقاتی اصلی کنگره ایالات متحده و مرکز سازمان حق نشر و کپی رایت آمریکاست. برای کاوش در مجموعه‌ها، خدمات مرجع و سایر برنامه‌ها و بازدیدها به سایت www.loc.gov؛ به منظور دسترسی به اطلاعات قانونی فدرال ایالات متحده به آدرس www.congress.gov و برای ثبت آثار خود به سایت www.copyright.gov مراجعه کنید.

 

مترجم: غزل گودرزیان