دومین جشنواره نقد کتاب برگزار می شود؛
پیام دبیر علمی دومین جشنواره نقد کتاب ادکا

به گزارش لیزنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی نقد کتاب اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) در روز یکشنبه تاریخ 15 اردیبهشت ماه 1398 از ساعت 13:30 لغایت 18 در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود 

دکتر محسن حاجی زین العابدینی دبیر علمی جشنواره در مصاحبه با روابط عمومی ادکا ضمن دعوت از استادان، پژوهشگران و دانشجویان برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره عنوان کرد که اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) امسال و برای دومین دوره تصمیم به برگزاری جشنواره ملی نقد کتاب گرفت.

جشنواره نقد کتاب ادکا در حوزه‌های موضوعی علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت، ارتباطات و علوم اجتماعی هر ساله برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در جشنواره بر اساس ساختار و شیوه اجرایی جشنواره آثاری را تالیف و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

شیوه اجرایی جشنواره دارای سه مرحله داوری بود که در مرحله اول تعداد 56 اثر برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از میان آثار دریافتی تعداد 38 اثر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند. در مرحله دوم مجدد آثار مورد بررسی قرار گرفتند و مقالاتی که نیاز به اصلاحیه داشتند برای پژوهشگران ارسال شدند؛ در نهایت بعد از بررسی‌هایی که صورت گرفت تعداد 19 اثر به مرحله سوم و پایانی راه یافتند. در این مرحله از میان آثار ارسالی برای جشنواره تعداد 13 اثر براساس رای داوران به صورت شفاهی پذیرش شدند که قرار است در مراسم اختتامیه به صورت شفاهی ارائه شوند.

 
وی همچنین عنوان کرد که در نهایت و براساس نظر داوران از سه اثر تقدیر خواهد شد.

دکتر زین العابدینی درباره تفاوت میان جشنواره نقد کتاب ادکا و جشنواره نقد کتاب موسسه خانه کتاب گفت: جشنواره ادکا یک جشنواره دانشجویی است و حوزه‌های موضوعی جشنواره متفاوت با جشنواره نقد کتاب موسسه خانه کتاب است؛ همچنین در جشنواره نقد کتاب ادکا آثاری مورد داوری قرار می‌گیرند که پیشتر در هیچ جایی ارائه و یا منتشر نشده‌اند.

دکتر زین العابدینی در پایان بیان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره دکتر نیکنام حسینی پور (مدیرعامل موسسه خانه کتاب) و جناب آقای فرید قاسمی به سخنرانی خواهند پرداخت و حضور در مراسم اختتامیه برای کلیه علاقمندان آزاد و رایگان است.