کد خبر: 40437
تاریخ انتشار: شنبه, 02 آذر 1398 - 11:15

داخلی

»

اخبار کتاب

«روایت‌شناسی درام» بررسی می‌شود

منبع : شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه پنجم آذر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «روایت‌شناسی درام» اختصاص دارد.
«روایت‌شناسی درام» بررسی می‌شود

 به گزارش لیزنا، کتاب «روایت‌شناسی درام، نگاهی روایت‌شناسانه به ادبیات نمایشی ایران» نوشته‌ی دکتر پرستو محبی به همت نشر جام زرین انتشار یافته است. نویسنده در این کتاب کوشیده است تا درام سه دهه‌ی اخیر ایران به عنوان بستری برای بازاندیشی در مفاهیم روایت‌شناسانه، عناصر روایی و شیوه‌های روایتگری به کار گرفته شود و از آن به واسطه‌ی پلی برای ورود و پیاده‌سازی قاب روایت‌شناسی در بدنه‌ی درام استفاده شود. آنچه در حکم مناسبت و حتا ضرورت این تحقیق بینارشته‌ای به شمار می‌رود، زبان روایی و ساختار کلام محور درام ایران است که از بدو شکل‌گیری‌اش تمایلی به وضوح روایتگرانه، در مقابل ماهیت نمایشگرانه‌ی درام، بروز داده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه پنجم آذر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «روایت‌شناسی درام» اختصاص دارد که با حضور دکتر ابوالفضل حری، دکتر بهروز محمودی‌بختیاری و دکتر پرستو محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: