کد خبر: 40579
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 آذر 1398 - 11:02

داخلی

»

اخبار کتاب

جزیره پرچم ­ها منتشر شد

منبع : انتشارات نیستان
جزیره پرچم­ ها از مجموعه­ ی اندیشه­ های خوشمزه جلد اول منتشر شد.
جزیره پرچم ­ها منتشر شد

به گزارش لیزنا، جزیره پرچم ها در قطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

کارشناسان باتجربه­ ی تعلیم و تربیت، این روزها بر فقدان توانایی همکاری و مشارکت بین کودکان تاکید بسیاری دارند.از نظر آنان، بچه­ های امروز به مراتب، بیشتر از همتایان خود در نسل­ های قبل به دنبال موفقیت شخصی هستند و درک چندانی از کارگروهی ندارند.

مجموعه ­ی جذاب و زیبای « اندیشه­ های خوشمزه » دقیقاً به ­همین نکته می ­پردازد و با استفاده از ابزار هنر و داستان­ گویی به بچه ­ها کمک می ­کند تا با این مفهوم مهم آشنا شوند. نکته­ی جالب اینجاست که همواره­، نتیجه­ در خدمت جمع و شادی همگانی ست. موضوعی که می­تواند دنیا را به محلی بهتر برای زندگی تبدیل کند و گام مهمی در جهت گسترش « فرهنگ صلح » بردارد.

جزیره پرچم­ ها با تصاوی شکیل و خیال ­انگیز از سفری دریایی سخن می­ گوید: « قایق تفریحی قرمز بزرگ، توی آب دریای آبی رنگ، جلو می­ رفت.

 آدم ­های زیادی روی عرشه آن دیده می­ شدند.

دور تا رور قایق تفریحی بزرگ، پرچم کشورهایی بالای میله­ ها در با تکان می­خورد.» و به ­این ­ترتیب، مخاطب کودک وارد فضایی هیجان­ انگیز می­شود و به­ همراه قهرمان­ها که افرادی هستند، به دیدن جزایر شگفت­ انگیز اندونزی می­ رود.

« هادی خورشاهیان »، نویسنده­ ی « جزیره پرچم­ ها »و « راضیه شیخ علی »، تصویرگر اثر، با گردهم آوردن خانواده­ هایی  از کشورهای مختلف، جهانی را در فضایی محدود ساخته اند. لباس­ها، پرچم­ها و ظاهر متفاوت افراد، کودکان را به شکلی غیر- مستقیم با شیوه­ های متفاوت زندگی در مناطق مختلف دنیا آشنا می­ کند.

شادی مسافران از دیدن جزایر با تکان شدید قایق به ترس تبدیل می­ شود. پدیدآورندگان اثر، به زیبایی احساسات سرنشینان قایق و حیرت حیوانات ساکن جزیره را نشان داده ­اند. هرچند همه به سلامت پیاده ­شده ­اند اما بدون بی­ سیم و موبایل در یکی از هفده ­هزار جزیره ­ی اندونزی که خودش هم، میان جزیره­ های دیگر گم­شده­ است، چه­ کار می­ توانستند بکنند؟

« جزیره پرچم­ ها » با مشارکت جمعی برای حل مسئله ادامه می ­یابد. اما، نکته­ ی جالب آن، ایده­ی درخشان بچه­ هاست که از تمام نظرات بزرگترها کارآمدتر به­ حساب می­ آید و انتخاب می­ شود. البته همین ایده هم، با معنای « صلح » و همزیستی مسالمت­ آمیز میان انسان­ها ارتباط دارد. اما، به­ هیچ­ وجه در ورطه­ ی شعارزدگی نمی­ افتد و با بیان شاد و هنرمندانه ­ی خود، باعث می­ شود تا مخاطب از مطالعه­ ی این کتاب کوچک بیست و چهار صفحه­ ای لذت ببرد و به­شکلی تمثیلی به آینده­ ای که با دستان کوچک بچه ­ها ساخته خواهد­شد، امیدوار شود.

جلد نخست مجموعه­ی « اندیشه­ های خوشمزه »، مخاطبان دبستانی خود را در بستری داستانی با مفاهیم مرتبط با نقشه­ خوانی، قطب­نما و پرچم­ ها که در درس « مطالعات اجتماعی » مطرح است،  رو­به ­رو می­کند و با خلق دنیایی فانتزی به موقعیتی جدید برای یادگیری در مکانی به­ جز مدرسه، تبدیل می­ شود؛ اتفاقی که به­ ندرت در آثار تالیفی شاهدش هستیم.

جزیره پرچم ها در قطع خشتی کوچک با 24 صفحه توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: