کد خبر: 40674
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 دی 1398 - 09:35

داخلی

»

اخبار کتاب

دخترهای عصبانی منتشر شد

منبع : روابط عمومی انتشارات قدیانی
کتاب دخترهای عصبانی در نوبت اول چاپ روانه‌‌ی بازار کتاب شد.
دخترهای عصبانی منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب دخترهای عصبانی اثر له‌لالی با ترجمه‌ی فرزانه کریمی در نوبت اول چاپ روانه‌‌ی بازار کتاب شد.

در خانواده ها و جوامع مختلف غربی و شرقی، اصول و روشهای تربیتی خاصي متداول است که در بعضی موارد شبیه یکدیگرند و در بعضی موارد نیز کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله ی این اصول تربیتی، احترام به دیگران، مهار کردن خشم، حفظ آرامش و رفتار مؤدبانه است. اما شاید رعایت این نکات در هر شرایطی و همیشه امکان نداشته باشد و حتی سبب بروز احساساتی آزاردهنده شود.

"لی" با توجه به مشاهدات و تجربیات خودش معتقد است که افراد از هر نژاد و ملیتی که باشند و از هر آداب و فرهنگی که پیروی کنند، با جلوگیری از بیان احساساتشان درگیر شرایطی می شوند که پیامدهای ناخوشایندی دارد و این حتی ممکن است که بر روابط اجتماعیشان آثاری نامطلوب به جا گذارد.

"له‌لا لی" با خلق این اثر که در واقع کودکانه ای برای بزرگسالان است، سعی کرده تفاوتهای فردی و فرهنگی و شرایطی را معرفی کند که سبب بروز خشم و نارضایتی می شوند. او با خلق شخصیتهای متفاوت، علاوه بر خشم به احساس خود کم بینی، درک‌ نشدن از سوی دیگران، افسردگی، اندوه و تفاوتهای شخصی و نکات دیگر نیز پرداخته است. برای مثال، شخصیت اصلی این کتاب "کیم" است، دخترکوچولویی که در برابر مادرش، دوستانش و در برابر کسانی که به او محبت دارند زود به خشم میآید، اما خودش از این وا کنشهای تند خسته شده و احساس بدی دارد.

"زایلا" تجسم افسردگی‌هایی است که شاید خیلی‌ها دچارش باشند، اما ابراز آن را شرم‌آور می دانند و همواره پنهانش می کنند. "وندا" دختر خوش بینی است و معمولاً روحیه ی دوستانش را تقویت می کند اما او هم خیلی‌وقتها از دست دیگران آزرده می شود.

نویسنده معتقد است که ابراز احساسات طبیعی سبب می شود فرد حس بهتری نسبت به خود پیدا کند. اما باید زمان و شیوه‌ی بروز این احساسات را تشخیص دهد و آنها را همچون واکنشهایی طبیعی بپذیرد.

انتشارات قدیانی این کتاب را در نوبت اول چاپ  با قیمت 20000 تومان روانه‌ی بازار کتاب کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: