از سوی کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران
پادکست «به خاطر لبخندی بر چهره کودکی» منتشر شد

 به گزارش لیزنا، مجموعه حاضر با هدف ترویج و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه، به معرفی آثار با موضوع صلح و مقاومت پرداخته است.

«به خاطر لبخندی برچهره کودکی»  با متن خوانی صفحاتی از کتاب های "اگر من خلبان بودم" و "شب بخیر فرمانده" اثر احمد اکبرپور، "نگهبان چشمه" اثر زین العابدین الحسنی و ترجمه مصطفی رحماندوست، "آی ابراهیم" و "من خواب صلح می بینم" اثر غلامرضا امامی، "بچه های کارون" اثر احمد دهقان، "این وبلاگ واگذار می شود" و "هستی" اثر فرهاد حسن زاده، "عاشقانه های یونس در شکم ماهی" اثر جمشید خانیان، قصه پریا اثر احمد شاملو، "سه گلدان" اثر احمدرضا احمدی" و "زمانه صلح" اثر کاترین شولز و ترجمه زهره قائینی گرد آمده است.

در این شماره مصطفی رحماندوست مترجم کتاب نگهبان چشمه، غلامرضا امامی نویسنده کتاب آی ابراهیم و مترجم کتاب من خواب صلح می بینم و زهره قائینی مترجم کتاب زمانه صلح، آثارشان را با صدای خودشان برای مخاطبان پادکست خوانده اند. همچنین بخشی از داستان پریا نیز از آلبوم "پریا و قصه دخترای ننه دریا" با صدای احمد شاملو به گوش می رسد.

در پادکست حاضر شاهنامه خوانی ساناز شجاعی با انتخاب اشعاری از داستان رستم و سهراب با موضوع صلح نیز قرار گرفته است.

قسمتی از فیلم "باشو غریبه کوچک" به کارگردانی بهرام بیضایی و بخش هایی از آلبوم های موسیقی بازی های آوازی اثر سودابه سالم و کارن همایون فر، ترانه شادی اثر ناصر نظر، چهارشنبه سوری اثر ثمین باغچه بان و چند قطعه موسیقی دیگر نیز به تناسب متن کتاب ها در پادکست معرفی شده اند.

در شماره حاضر دو عضو نوجوان کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، شایان تیمور بخش و شمین کاکاوند نیز در ضبط پادکست ها همکاری داشته اند.

پیش از این از سری پادکست های کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، "زمین لبخند می زند"، "سبزه های عید" و "انگار توی قصه ای" به مناسبت های دهه فجر، نوروز و تعطیلات تابستان منتشر شده بود.

 

شماره آینده پادکست در شب یلدا منتشر خواهد شد. اعضای کودک و نوجوان کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران می توانند بخشی از کتاب های با موضوع یلدا را انتخاب کنند و با صدای خود ضبط کنند و از طریق آدرس icnl.nlai.ir به کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران ارسال کنند.