انتشار کتاب «مروارید اندیشه» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب «مروارید اندیشه: مصاحبة تاریخ شفاهی با استاد اسماعیل سعادت» یکی دیگر از آثار حوزه تاریخ شفاهی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران چاپ و منتشر شد و در دسترس اهالی فکر و فرهنگ قرار گرفت.

نام اسماعیل سعادت، از ماندگارترین نام‌ها در عرصة زبان و ادب معاصر ایران زمین است و نثر فارسی معاصر، بسیاری از آراستگی‌های خود را وامدار این استاد فرزانه است. این کتاب به دلیل بیان سیر پیشرفت فنّ ویرایش در صنعت چاپ و نشر، شیوه‌های ترجمة آثار ادبی و فلسفی، ضرورت دانشنامه‌نگاری و فعالیت‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حائز اهمیت است.

کتاب یاد شده در 220 صفحه و حاصل مصاحبه ، تحقیق و تدوین پیمانه صالحی پژوهشگر گروه تاریخ شفاهی پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی است. از وی تاکنون نزدیک به 40 عنوان مقاله و ۵ جلد مصاحبه‌های تاریخ شفاهی بزرگان علمی و فرهنگی کشور (دکتر عبّاس حرّی، کامران فانی، پوری سلطانی و احمد سمیعی گیلانی ) منتشر شده است.

 

علاقه مندان جهت تهیه این کتاب و سایر انتشارات این سازمان، می‌توانند به فروشگاه انتشارات در ساختمان کتابخانه ملّی ایران مراجعه و یا با شماره 81623315 تماس بگیرند.