آموزش«شاهنامه‌خوانی»‌ و «کودکان فیلسوف» در کتابخانه‌ ملی

 به گزارش لیزنا، فرناز محمدی از برپایی کلاس های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در تابستان سالجاری خبر داد و گفت: اداره کل اطلاع رسانی در نظر دارد در محل کتابخانه ملی کودک و نوجوان از ابتدای تیرماه سالجاری دوره‌های آموزشی رایگان " شاهنامه‌خوانی"  و " کودکان فیلسوف: آموزش مفاهیم اساسی به کودکان بر اساس کتاب‌های اسکار برنی فیه" برگزار کند.

رئیس گروه خدمات ویژه و مرجع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه این کلاس ها ویژه کودکان و نوجوانان 6 تا چهارده سال  بوده و برای نخستین بار است که در کتابخانه ملی برگزار می شود، افزود: فرزندان کارکنان سازمان و همچنین فرزندان اعضای کتابخانه ملی ایران امکان ثبت نام و شرکت در این دوره ها را دارا هستند.

وی هدف از برپایی دوره های مذکور برای کودکان را توجه به مقوله آموزش کودکان از سوی سازمانی که به عنوان الگو در میان سایر کتابخانه ها مطرح است برشمرد.

رئیس گروه خدمات ویژه و مرجع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه در این دوره ها درصدد آموزش سواد اطلاعاتی به کودکان و نوجوانان با سبکی متفاوت هستیم افزود: مدرسان این دوره ها را اعضای کتابخانه ملی تشکیل میدهند که هریک از آنها دارای تحصیلات ارشد و دکتری هستند.

 محمدی با اشاره به استقبال بی نظیر برای ثبت نام وشرکت در این دوره های آموزشی یادآور شد: ظرفیت این دوره ها محدود است و مقرر شده برای این گروه سنی دوره های آموزشی مختلف دیگری را برگزار کنیم.

وی با اعلام اینکه هریک از این دوره ها طی هشت جلسه برگزار می شود، تصریح کرد: دوره آموزشی " شاهنامه خوانی " شنبه ها ساعت 10 – 12 برای رده سنی: 6 - 12 سال و دوره آموزشی: " کودکان فیلسوف: آموزش مفاهیم اساسی به کودکان بر اساس کتاب های اسکار برنی فیه"چهارشنبه ها ساعت 14 – 16و برای رده سنی 9 - 14 سال در کتابخانه کودکان و نوجوانان برپا خواهد شد.