رجوع به متخصصان رشته در مدیریت موفق کتابخانه ها تأثیرگذار است

 به گزارش لیزنا، دکتر سعید رضایی شریف آبادی، عضو هیأت علمی گروه کتابداری دانشگاه الزهرا (س) و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کشور در راستای برگزاری جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی که قرار است هفته آینده از سوی نهاد کتابخانه ها برگزار شود، گفت: این کار بسیار قابل تقدیر است، به این دلیل که در هر حوزه ای از جمله کتابداری و اطلاع رسانی که صنعت آن کتابخانه ها هستند، رجوع به متخصصان آن رشته می تواند در مدیریت موفق کتابخانه ها تأثیرگذار باشد.

 

وی تأکید کرد: نهاد، متولی مهم ترین کتابخانه های کشور است، چراکه کتابخانه های عمومی در خدمت جامعه قرار دارد. به عقیده بنده قدمی که برداشته شده، شروع بسیار خوبی است و آن را به فال نیک می گیریم.

 

 نظرخواهی مستمر از صاحبنظران حوزه کتابداری صورت گیرد و این امر نهادینه شود تا نتایج آن به بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی کشور بیانجامد

 

رضایی شریف آبادی اضافه کرد: از دبیرکل محترم و همچنین اساتید و صاحبنظران حوزه کتابداری و اطلاع رسانی کشور این انتظار می رود که اولین نشست، نتایجی به دنبال داشته باشد. درخواستم به عنوان رئیس انجمن  این است که نظرخواهی مستمر از صاحبنظران حوزه کتابداری به عنوان یکی از نتایج این نشست صورت گیرد و این امر نهادینه شود تا نتایج آن به بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی کشور بیانجامد.

 

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در خاتمهء گفتگو با روابط عمومی نهاد، یادآور شد: تداوم در برگزاری چنین جلساتی بدون شک در بهبود وضعیت مطالعه و فرهنگ عمومی تأثیرگذار خواهد بود و این کار نیک به نام نهاد کتابخانه های عمومی کشور ثبت می شود.

 

گفتنی است، جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی، روز یکشنبه 14 دی ماه 1393 از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.