کد خبر: 17950
تاریخ انتشار: جمعه, 12 دی 1393 - 07:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پژوهش ها با محوریت شناسایی مشکلات کتابخانه ها حمایت می شوند

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: پژوهش هایی که با محوریت شناسایی مشکلات کتابخانه های عمومی و ارائه راهکارها برای رفع این مشکلات انجام شود ، مورد حمایت قرار می گیرند.
پژوهش ها با محوریت شناسایی مشکلات کتابخانه ها حمایت می شوند


به گزارش لیزنا، 'امین متولیان' روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی کتابداران استان های خراسان شمالی ، سمنان ، گلستان و مازندران در ساری افزود: پژوهش های میدانی و کاربردی باید به عنوان یکی از اولویت های فعالیت کتابداران کتابخانه های عمومی کشور تعریف شود.

وی ادامه داد : کتابداران به خاطر حضور در کتابخانه ها بخوبی می توانند مسائل و مشکلاتی را که در کتابخانه های عمومی وجو د دارد ، شناسایی و راه حل ارائه کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تایید وجود محدودیت زمانی برای کتابداران ، گفت : با وجود سختی و محدودیت زمان ، کتابداران باید به منظور ارتقای فعالیت کتابخانه ها اقدام به پژوهش کنند.

وی افزود : ارائه پژوهش نه به صورت دانشگاهی و جزوه ای بلکه به صورت کاربردی و موثر از انتظارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور از کتابداران است.

متولیان با اشاره به وجود سه هزار باب کتابخانه عمومی در کشور ، گفت : کتابخانه های عمومی با هویت بخشی اجتماعی به این مجموعه ها می توانند به مرجعی برای رفع بسیاری از مسائل و مشکلات مردم تبدیل شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران نیز در این آیین به سند و چشم انداز کتابخوانی کشور اشاره کرد و گفت: براساس این چشم انداز می بایست 35درصد از جمعیت کشور عضو کتابخانه های عمومی باشند .

' حسن خیریانپور' افزود : همچنین باید به ازای هر یکصد نفر هشت متر مربع فضای کتابخوانی وجود داشته باشد .

سومین دوره آموزشی مشاوره کتابداران استان های خراسان شمالی ، مازندران ، گلستان و سمنان هفتم تا یازدهم دی ماه امسال در ساری برگزار شد.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1393/10/14 - 12:55
0
1
باسلام .لطفا سامانه ای را جهت دریافت چنین پژوهشهایی قراردهید.نه سامانه تشویق پژوهشگران که فقط مقالات چاپ شده درمجلات راتایید میکند.
.
|
Iran
|
1393/10/12 - 10:15
0
2
نکته جالبی فرمودید صرف پژوهش ومقاله دردی دوانمی کند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: