پژوهش ها با محوریت شناسایی مشکلات کتابخانه ها حمایت می شوند


به گزارش لیزنا، 'امین متولیان' روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی کتابداران استان های خراسان شمالی ، سمنان ، گلستان و مازندران در ساری افزود: پژوهش های میدانی و کاربردی باید به عنوان یکی از اولویت های فعالیت کتابداران کتابخانه های عمومی کشور تعریف شود.

وی ادامه داد : کتابداران به خاطر حضور در کتابخانه ها بخوبی می توانند مسائل و مشکلاتی را که در کتابخانه های عمومی وجو د دارد ، شناسایی و راه حل ارائه کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تایید وجود محدودیت زمانی برای کتابداران ، گفت : با وجود سختی و محدودیت زمان ، کتابداران باید به منظور ارتقای فعالیت کتابخانه ها اقدام به پژوهش کنند.

وی افزود : ارائه پژوهش نه به صورت دانشگاهی و جزوه ای بلکه به صورت کاربردی و موثر از انتظارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور از کتابداران است.

متولیان با اشاره به وجود سه هزار باب کتابخانه عمومی در کشور ، گفت : کتابخانه های عمومی با هویت بخشی اجتماعی به این مجموعه ها می توانند به مرجعی برای رفع بسیاری از مسائل و مشکلات مردم تبدیل شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران نیز در این آیین به سند و چشم انداز کتابخوانی کشور اشاره کرد و گفت: براساس این چشم انداز می بایست 35درصد از جمعیت کشور عضو کتابخانه های عمومی باشند .

' حسن خیریانپور' افزود : همچنین باید به ازای هر یکصد نفر هشت متر مربع فضای کتابخوانی وجود داشته باشد .

سومین دوره آموزشی مشاوره کتابداران استان های خراسان شمالی ، مازندران ، گلستان و سمنان هفتم تا یازدهم دی ماه امسال در ساری برگزار شد.