کد خبر: 17954
تاریخ انتشار: جمعه, 12 دی 1393 - 08:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه های اصفهان از نظر امکانات و تجهیزات رتبه دوم را دارد

اولویت اصلی نهاد کتابخانه‌های کشور ایجاد کتابخانه در روستاها، مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و مکان‌هایی است که فضای فرهنگی کمتری دارد و سعی می‌کنیم در این مکان‌ها از طریق حق انتفاع و خیرین بهره‌مند شویم.
کتابخانه های اصفهان از نظر امکانات و تجهیزات رتبه دوم را دارد

به گزارش لیزنا، بهروز صادقی عصر پنجشنبه، یازدهم دی ماه، در دومین نشست کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان گلپایگان اظهار کرد: کتابخانه آیت‌الله محمدی گلپایگان از نظر تعداد کتاب، ساختمان، تجهیزات و امکانات در استان و حتی در کشور بی‌نظیر است و این نشان‌دهنده طرز فکر و فرهنگ بالای مردم این خطه است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های کشور عدم استقبال مردم از کتاب و کتاب‌خوانی است، تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید بیشتر ترویج پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطر نشان کرد: لازم است کتاب در سبد کالای خانواده وجود داشته باشد و با وجود تمام کمبودها و مشکلات مردم میل و رغبت بیشتری به مطالعه کتاب پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امکانات و وسایل ارتباط جمعی نباید مانع از مطالعه کتاب شود، افزود: با توجه به شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و از این وسایل برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی استفاده برد.

صادقی ادامه داد: همه باید به نوعی در پیشرفت کشور و نظام گام برداریم و فقط نهاد کتابخانه‌های عمومی را متولی ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ندانیم و خود نیز در ترویج مطالعه در جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه 279 کتابخانه مشارکتی و نهادی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: برای بررسی وضعیت مطالعه نیازمند شاخص‌های ارزیابی شده دقیق علمی هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از لحاظ امکانات و تجهیزات استان اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیت پراکنده استان تصریح کرد: اولویت اصلی نهاد کتابخانه‌های کشور ایجاد کتابخانه در روستاها، مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و مکان‌هایی است که فضای فرهنگی کمتری دارد و سعی می‌کنیم در این مکان‌ها از طریق حق انتفاع و خیرین بهره‌مند شویم.

صادقی به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان نیز پرداخت و افزود: با توجه به وفاق و همدلی مسئولان شهرستان و اعضای انجمن نهضت مطالعه مفید، وضعیت و سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌ای شهرستان گلپایگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای کمبود تجهیزات و امکانات کتابخانه‌های عمومی گلپایگان و گلشهر هرگونه پیگیری که لازم باشد انجام می‌دهم و در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای شهرستان گلپایگان در نظر خواهیم گرفت.

برچسب ها :
نجف
|
Iran
|
1393/10/17 - 11:45
0
14
آقای صادقی خواهش داریم نسبت به اوضاع حکومتی مافیایی روسا بی خیال نباشید ما را از این وضعیت نجات دهید
پاسخ ها
لنجان
| Iran |
1393/10/17 - 16:54
کاملا موافقیم
کتاب یار
|
Iran
|
1393/10/17 - 09:01
0
6
ایکاش ایکاش روزی بیاید که افتخار مسولین ما به رتبه برتر معیارهای اخلاقی و انسانی شود نه فقط معیارهای کمی .
کتابدار
|
Iran
|
1393/10/14 - 17:08
0
12
چرا مسئولین فقط روی کمیتها تاکید د ارند چرا هیچ کس به کیفیت کار اهمیتی نمیدهد
وا
|
Iran
|
1393/10/14 - 11:00
0
7
اگر اصفهان رتبه دوم را دارد، پس حتما رتبه دهم ، چادرنشینه.
کتابدار
|
Iran
|
1393/10/14 - 10:00
0
7
سلام مااز همه فقیر تریم کجا امکانات داریم
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/10/14 - 10:52
واقعا داریم از تعجب شاخ در میاریم کمکمون کنید!!!!!!!!
کتابدار
|
Iran
|
1393/10/14 - 08:16
0
6
سلام کتابدارای اصفهان
شاهنامه آخرش خوش است. ما کتابداران چهارمحال تلاش کردیم وخود را منطبق بامعیار های نهاد به رتبه اول از بین 13 استان مورد ارزیابی نهاد رساندیم . اما متاسفانه این ظواهر نه کتابخوانی به کتابخانه ها اضافه کرد و مشکلی از ما حل کرد .تنها فایده ای که داشت موجب ارتقاو ترقی ...شد.
اصفهان
|
Iran
|
1393/10/14 - 07:33
0
11
رتبه دوم؟
واقعا جای تعجب داره چند ساله تقاضای میزو صندلی کردیم اما در جواب گفتند بودجه نداریم. ما حتی صندلی برای کتابدار نداریم یا میز اداری نداریم قفسه ها که دیگه ماشالله. فرازه تو هیچکدوم از کتابخونه ها نیست. اصلا کتابخانه های اصفهان مثل یه دخمه میمونه تازه جناب مدیر کل هم خودشون بر این امر واقف اند چون در بازدید هایی که از کتابخانه ها داشتند واقعا تعجب کرده بودند که اصفهان که شهر برخورداری است چرا کتابخانه هایش از چهار محال و بختیاری بدتر است و امکاناتی نداردوآنوقت چگونه رتبه دوم تجهیزات را گرفته؟
در ضمن به خاطر تجهیزات نامناسب اکثر کتابدارهای اصفهان دچار بیماری آرتروز شدند در سن جوانی.
نصف جهان
|
Iran
|
1393/10/13 - 15:31
0
10
تجهیزات ما اکثرا فرسوده و مستهلک هستند .از نظر تجهیزات کامپیوتری ضعیف هستیم .یک کتابخانه با 3نیرو فقط یک بارکد خوان داریم .پرینتر قدیمی است . فاقد اسکنر و دستگاه کپی هستیم .خلاصه اینکه با وجودی که ماهانه مبلغ قابل توجهی حق عضویت واریز میکنیم اصلا به کتابخانه مان رسیدگی نمی شود
چند نکته
|
Iran
|
1393/10/12 - 10:13
0
6
تشکرازلیزنای محترم .
باتشکرازآقای صادقی که به کتابخانه هاسرکشی می کنند (قبلاگفتم از ایشان خبری نیست الان حرفم راپس می گیرم)
چند نکته :اینکه استان اصفهان رده دوم است درست است ازقبیل تعداد امانت ،تعدادعضو وفضا و...
ولی بعضی این آمارهابعضی شان اشکال دارندمثلاآماررایانه های کتابخانه ی نهادی اکثرافرسوده هستند :کامپیوترp2برای استفاده اعضا معناندارد .یامثلاآمارمیزوصندلی ،بعضا صندلی های چوبی کتابخانه هابعد از6ماه کارکرد مفید خودراازدست داده اندبه نظرمی رسد اداره اصفهان نیازبه چابک سازی دارد اگرمی خواهند که پیشرفت کنند.باافراد ساکن وراکد و(بعضا بی علاقه )کاربه جایی نمی رسد .نکته دیگراینکه به صحبت های شیرین ببعضی مسئول اداره هاتوجهی نکنید .واقعیت رابنگرید .الان که اکتابدارهاملاقات داریددرجلوی خودرییس شهرستان ازکتابداربپرسید ایشان برای کتابخانه شمادر6ماهه گذشته چه کرده اند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: