کتابخانه های اصفهان از نظر امکانات و تجهیزات رتبه دوم را دارد

به گزارش لیزنا، بهروز صادقی عصر پنجشنبه، یازدهم دی ماه، در دومین نشست کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان گلپایگان اظهار کرد: کتابخانه آیت‌الله محمدی گلپایگان از نظر تعداد کتاب، ساختمان، تجهیزات و امکانات در استان و حتی در کشور بی‌نظیر است و این نشان‌دهنده طرز فکر و فرهنگ بالای مردم این خطه است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های کشور عدم استقبال مردم از کتاب و کتاب‌خوانی است، تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید بیشتر ترویج پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطر نشان کرد: لازم است کتاب در سبد کالای خانواده وجود داشته باشد و با وجود تمام کمبودها و مشکلات مردم میل و رغبت بیشتری به مطالعه کتاب پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امکانات و وسایل ارتباط جمعی نباید مانع از مطالعه کتاب شود، افزود: با توجه به شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و از این وسایل برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی استفاده برد.

صادقی ادامه داد: همه باید به نوعی در پیشرفت کشور و نظام گام برداریم و فقط نهاد کتابخانه‌های عمومی را متولی ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ندانیم و خود نیز در ترویج مطالعه در جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه 279 کتابخانه مشارکتی و نهادی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: برای بررسی وضعیت مطالعه نیازمند شاخص‌های ارزیابی شده دقیق علمی هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از لحاظ امکانات و تجهیزات استان اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیت پراکنده استان تصریح کرد: اولویت اصلی نهاد کتابخانه‌های کشور ایجاد کتابخانه در روستاها، مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و مکان‌هایی است که فضای فرهنگی کمتری دارد و سعی می‌کنیم در این مکان‌ها از طریق حق انتفاع و خیرین بهره‌مند شویم.

صادقی به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان نیز پرداخت و افزود: با توجه به وفاق و همدلی مسئولان شهرستان و اعضای انجمن نهضت مطالعه مفید، وضعیت و سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌ای شهرستان گلپایگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای کمبود تجهیزات و امکانات کتابخانه‌های عمومی گلپایگان و گلشهر هرگونه پیگیری که لازم باشد انجام می‌دهم و در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای شهرستان گلپایگان در نظر خواهیم گرفت.