نشست هم اندیشی نقطه عطفی در تبادل اندیشه و عمل است

 

دکتر فریده عصاره، عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در راستای برگزاری جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی که قرار است روز یکشنبه 14 دی ماه از سوی نهاد کتابخانه ها برگزار شود، اظهار داشت:  رشته کتابداری سابق و علم اطلاعات و دانش شناسی امروز، خود رشته ای  نظری - عملی است. به عبارت دیگر بدون در نظر گرفتن هر دو بعد آن یعنی دانش نظری و مهارت های عملی، نمی توانیم انتظار موفقیت در این زمینه داشته باشیم.

 

عصاره ادامه داد: اینجانب تشکیل جلسه هم‌اندیشی با حضور اساتید و متخصصان حوزه کتابداری و دبیرکل نهاد و همکارانشان را به عنوان نقطه عطفی در تبادل اندیشه و عمل در میان این دو گروه تلقی نموده و آن را به عنوان آغاز تعاملات و تبادل نظرات تخصصی – حرفه ای در جهت حل مشکلات حال و آینده نهاد کتابخانه های عمومی کشور برآورد می کنم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اضافه کرد: این جلسه و جلساتی از این جنس می­تواند در برنامه‌ریزی‌های آینده نهاد کتابخانه ها، حمایت های تخصصی و حرفه ای و پژوهشی اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی را جلب کند. انتظار می رود که حاصل این جلسه بتواند به تشکیل یک اتاق فکر در نهاد منتج شود.

 

دکتر عصاره ادامه داد: در این جلسه می شود نیازهای تخصصی نهاد را طبقه بندی نموده و در قالب کار گروه های مختلفی آنها را تقسیم بندی و سازماندهی نمود تا از این طریق نهاد در رسیدن به مأموریت موفقیت آمیزش همواره از کمک ها و حمایت های تخصصی و حرفه ای اساتید و متخصصان حوزه کتابداری کشور برخوردار باشد.

 

گفتنی است، جلسه هم اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی گروههای کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی، روز یکشنبه 14 دی ماه 1393 از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.