کد خبر: 18052
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 دی 1393 - 11:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ضرورتی ندارد که بگوییم در خوزستان چند مترکتابخانه داریم/ای کاش آماری از افزایش سطح فرهنگ داده شود

ضرورتی ندارد که بگوییم چند متر کتابخانه در خوزستان داریم ولی ای کاش می شد در مدت تصدی آقای منصوری و آقای کوهی رستمی آماری بگیریم که این همه کتابخانه که در جای جای استان تشکیل شده، چند درصد فرهنگ را بالا برده اند.
ضرورتی ندارد که بگوییم در خوزستان چند مترکتابخانه داریم/ای کاش آماری از افزایش سطح فرهنگ داده شود

به گزارش لیزنا، منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص ضرورت وجود کتابخانه های متعدد در استان خوزستان گفت: فرهنگ مردم خوزستان و وجود قومیت های مختلف ایجاب می کند که در این استان کتابخانه ها ی بسیاری داشته باشیم. در واقع باید علمی را در خانه و در اختیار اهل مطالعه قرار داد؛ این ما هستیم که باید به استقبال علم  برویم.

آیت الله سیدعلی شفیعی ادامه داد: ضرورتی ندارد که بگوییم چند متر کتابخانه در خوزستان داریم  ولی ای کاش می شد در مدت تصدی آقای منصوری و آقای کوهی رستمی آماری بگیریم که این همه کتابخانه که در جای جای استان تشکیل شده، چند درصد فرهنگ را بالا برده اند.

در ادامه مراسم، مشاور استاندار در امور مرتبط با روحانیت و مساجد و اماکن متبرکه ضمن ارئه تاریخچه ای از چگونگی پدیدآمدن کتاب از دیرباز اظهار داشت:  کتاب و کتابخانه ، شناسنامه علم و دانش در تمدن ملت ها است.

 

حجت الاسلام عبدالحسین مطهری خاطرنشان کرد: می توان گفت که علم و دانش و کتاب و کتابخانه در تاریخ ایران همطراز مصر بوده است اما از سایر تمدن های بشری پیشرفته تر بوده است.

 

این گزارش حاکی است، مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی استان خوزستان، با بیان این که استان خوزستان یک استان ویژه است اظهار کرد: نقش خوزستان در اقتصاد ملی، مرزی بودن، طمع دایمی و تاریخی دشمنان اسلام و ایران به خوزستان و جنگ تحمیلی و نقش تاریخی استان در عرصه های دینی، فرهنگی و اجتماعی فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی ما گذاشت که نیاز به تحرک فرهنگی و اجتماعی داشتیم.

 

لفته منصوری ادامه داد: باید محصولات فرهنگی متناسب با نیازهای جامعه تولید کنیم چراکه اگر نتوانیم کاری مطابق نیازهای جامعه انجام دهیم رو به اضمحلال می رویم. باید برنامه راهبردی و عملی ایجاد می کردیم. در کنار توسعه ساختارهای فرهنگی نیاز به جریان سازی فرهنگی داشتیم تا ضعف کنش ها و پویش های فرهنگی را چاره کنیم. در حوزه کارشناسی تصمیم سازی نمی شد چون به روزمرگی افتاده بود. آموزش های کارگاهی و کاربردی را با تمرکز بر مساله فرهنگ سامان می دادیم. احساس کردیم ما مدیران آزمندانه نیاز به کنترل پدیده ها داشتیم اما کنترل ها را کنار گذاشتیم و گفتیم باید مدیریت کنیم.

 

وی در خصوص آمار کتابخانه های احداثی در زمان تصدی خود گفت: در فروردین ماه سال ۹۱ پ، ۱۵۳ کتابخانه را تحویل گرفتیم الان ۲۲۰ کتابخانه تحویل دادیم، یعنی ۶۷ کتابخانه که با تقسیم بر ایام سال می توان گفت هر ۱۵ روز یک کتابخانه به کتابخانه های عمومی استان افزوده شد.

 

منصوری ادامه داد: اصل بر این است که کتابخانه ها نماد شهرها شده و در مرکز توجه قرار گیرند؛ که ان شالله با حضور آقای سپهر، همین این روند ادامه پیدا کند و هم از ما پیشی بگیرند.

 

سپس لوح تقدیر به لفته منصوری و منصور کوهی رستمی به پاس زحمات آن ها در نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان اهدا شد و حکم حجت الاسلام و المسلمین سید لطف الله سپهر به عنوان مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان خوزستان و رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان به او اهدا شد.

 

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان خوزستان گفت: این بار فرهنگی و معنوی و دینی در ارتقای فنی، کیفی و کمی فعالیت های نهاد کتابخانه های کشور که مورد اهتمام و توجه مقام معظم رهبری و رییس جمهور است به من محول شده است. همین اهتمام و انگیزه و ارتقای کمی و کیفی در مدیریت استان آقای مقتدایی هم دیده می شود.

 

حجت الاسلام  سید لطف الله سپهر در پایان افزود: در جلسات خصوصی در خدمت روسای شهرستانها و کتابداران و همکاران خواهم بود و سیاست های کاری خودمان را با هم مباحثه می کنیم و تلاش می کنیم تا از توانمندی های موجود در نهاد عمومی کتابخانه های استان چه در مدیریت استانی و چه در مدیریت شهرستانی استفاده کنیم چراکه مجموعه کتابداران هم کتاب را خوب می شناسند و هم از فرهنگ مدیریت کتاب مطلع هستند.

 

برچسب ها :
منتقد
|
iran
|
1393/10/18 - 15:58
3
14
اگر شماها بگذارید فرهنگ هم ارتقاه پیدا خواهد کرد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: