کد خبر: 18628
تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 بهمن 1393 - 14:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران در اردیبهشت

جلسه هیأت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان مازندران در کتابخانه عمومی امیرپازواری بابلسر برگزار شد.
برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران در اردیبهشت

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه که با حضور عبدالحسین باقری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، دکتر حسین اسلامی رئیس هیأت  مدیره و مهندس جعفر واثقی مدیرعامل انجمن و دیگر اعضا برگزار گردید، مصوب شد جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران در اردیبهشت سال 94 برگزار شود.

 

باقری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی در این جلسه با اشاره به حضور موثر خیرین در پیشبرد آرمان های انقلاب و رسیدن به معیارهای یک جامعه دانش محور و فرهنگی، اظهار داشت: خیرین با نقش آفرینی خود در کتابخانه سازی، حرکت به سمت فرهنگ سازی کتابخوانی را تسریع می بخشند.

 

وی افزود: جشنواره خیرین کتابخانه ساز با وجود بیش از 50 پروژه کتابخانه در مازندران، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با مشارکت خیرین در جهت اتمام این پروژه ها، شاهد تغییر چهره استان در زمینه فضای کتابخانه ای خواهیم بود.

 

دکتر اسلامی نیز در این جلسه ورود خیرین به کتابخانه سازی را ضروری دانست و اذعان نمود: برای حفظ فرهنگ بومی و ارتقا خودآگاهی های اجتماعی، باید زمینه گسترش و رشد کتابخانه های عمومی را فراهم آورد و دستیابی به این هدف بدون حضور خیرین به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

 

این محقق و استاد دانشگاه افزود: جشنواره خیرین با برنامه ریزی های لازم در سطح بالایی انجام می شود تا موضوع کتابخانه های عمومی و لزوم گسترش آن، به یک دغدغه برای خیرین تبدیل شود.

 

مهندس واثقی نیز در ادامه وضعیت کنونی فضای کتابخانه ای در مازندران را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: با وجود نیاز استان مازندران به بیش از 300 کتابخانه عمومی، در حال حاضر تنها 108 باب کتابخانه وجود دارد که در خور شان مردم  و بویژه جوانان و نوجوانان ما نیست.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مازندران افزود: خیرین می توانند با هدایت سرمایه های خود به سمت کتابخانه سازی، زمینه رشد علمی و فرهنگی فرزندان این مرز و بوم را فراهم آورند و جشنواره خیرین کتابخانه ساز نیز با همین هدف برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: