کد خبر: 18673
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 بهمن 1393 - 14:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کلاس مهارتهای رایانه برای نابینایان

شهسوار امین پور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه در خبری گفت: برای اولین بار در استان و توسط این اداره کلاس ها و سپس آزمون مهارت های هفتگانه رایانه برای نابینایان و کم بینایان کرمانشاه برگزار شده است.
برگزاری کلاس مهارتهای رایانه برای نابینایان

 

به گزارش لیزنا، امین پور ضمن اعلام این خبر و اشاره به همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان در اجرای این طرح گفت: با تلاش کارشناسان ما در مجموعه کتابخانه های عمومی این کلاس ها برای اولین بار در استان برای نابینایان و کم بینایان برگزار شد که در نوع خود قابل بی بدیل است.

 

وی در ادامه صحبت های خود اتمام کلاس ها و برگزاری آزمون کتبی توسط سازمان فنی و حرفه ای را متذکر و افزود: این عزیزان پس از طی دوره های آموزشی مهارت های هفتگانه رایانه، ICDL درجه 2 در آزمون مربوطه نیز شرکت کرده اند و در واقع به مانند دیگر شرکت کنندگان در این آزمون ها توانسته اند دوره را طی کنند.

 

امین پور با یادآور شدن موضوع انفجار اطلاعات در عصر کنونی و عدم جوابگو بودن منابع بریل و گویا فعلی به نیاز اطلاعاتی نابینایان و کم بینایان، اضافه کرد: فناوری های نوین می توانند نقش مهمی در سرعت و سهولت دادن به کارها ایفا کنند و همین فناوری ها می توانند کمک عمده ای به افراد نابینا و کم بینا برای رفع نیازهای اطلاعاتی آنها باشد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه، توجه به استفاده از فناوری برای نابینایان را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: تسلط به این مهارت ها می تواند این قشر عزیز جامعه ما را توانا کند به اخبار و اطلاعات دسترسی پیدا کرده و همچنین آنها را در مسیر پیشرفت فناوری اطلاعات قرار دهد.

 

وی نقش کتابخانه های عمومی در این مسیر را پررنگ و قوی دانست و خاطر نشان کرد: ما از مدتی پیش برنامه های خاصی برای نابینایان اجرایی کرده ایم و با اینکه یک بخش نابینایان در کتابخانه علامه طباطبایی شهر کرمانشاه فعال بود کتابخانه خاتم الانبیاء را هم با کمک انجمن نابینایان کشور و شرکت سامسونگ به فناوری های نوین تجهیز کردیم.

 

امین پور اختصاص کارشناسان زبده و دلسوز را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در همین راستا عنوان و ابراز داشت: سعی کرده ایم با انتصاب کارشناسانی فعال، زبده و در عین حال دلسوز این روند را تقویت کنیم و همین طرح حاصل زحمات همین نیروهای پیگیر و متخصص ماست.

 

وی در انتهای صحبت های خود تعداد شرکت کنندگان نابینا و کم بینا در این دوره را 13 نفر عنوان و یادآور شد: پس از قبولی در آزمون  کتبی این مهارت ها که در بهمن ماه جاری برگزار شده است پذیرفته شدگان می توانند در آزمون عملی نیز شرکت و در صورت قبولی مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: