برگزاری کلاس مهارتهای رایانه برای نابینایان

 

به گزارش لیزنا، امین پور ضمن اعلام این خبر و اشاره به همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان در اجرای این طرح گفت: با تلاش کارشناسان ما در مجموعه کتابخانه های عمومی این کلاس ها برای اولین بار در استان برای نابینایان و کم بینایان برگزار شد که در نوع خود قابل بی بدیل است.

 

وی در ادامه صحبت های خود اتمام کلاس ها و برگزاری آزمون کتبی توسط سازمان فنی و حرفه ای را متذکر و افزود: این عزیزان پس از طی دوره های آموزشی مهارت های هفتگانه رایانه، ICDL درجه 2 در آزمون مربوطه نیز شرکت کرده اند و در واقع به مانند دیگر شرکت کنندگان در این آزمون ها توانسته اند دوره را طی کنند.

 

امین پور با یادآور شدن موضوع انفجار اطلاعات در عصر کنونی و عدم جوابگو بودن منابع بریل و گویا فعلی به نیاز اطلاعاتی نابینایان و کم بینایان، اضافه کرد: فناوری های نوین می توانند نقش مهمی در سرعت و سهولت دادن به کارها ایفا کنند و همین فناوری ها می توانند کمک عمده ای به افراد نابینا و کم بینا برای رفع نیازهای اطلاعاتی آنها باشد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه، توجه به استفاده از فناوری برای نابینایان را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: تسلط به این مهارت ها می تواند این قشر عزیز جامعه ما را توانا کند به اخبار و اطلاعات دسترسی پیدا کرده و همچنین آنها را در مسیر پیشرفت فناوری اطلاعات قرار دهد.

 

وی نقش کتابخانه های عمومی در این مسیر را پررنگ و قوی دانست و خاطر نشان کرد: ما از مدتی پیش برنامه های خاصی برای نابینایان اجرایی کرده ایم و با اینکه یک بخش نابینایان در کتابخانه علامه طباطبایی شهر کرمانشاه فعال بود کتابخانه خاتم الانبیاء را هم با کمک انجمن نابینایان کشور و شرکت سامسونگ به فناوری های نوین تجهیز کردیم.

 

امین پور اختصاص کارشناسان زبده و دلسوز را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در همین راستا عنوان و ابراز داشت: سعی کرده ایم با انتصاب کارشناسانی فعال، زبده و در عین حال دلسوز این روند را تقویت کنیم و همین طرح حاصل زحمات همین نیروهای پیگیر و متخصص ماست.

 

وی در انتهای صحبت های خود تعداد شرکت کنندگان نابینا و کم بینا در این دوره را 13 نفر عنوان و یادآور شد: پس از قبولی در آزمون  کتبی این مهارت ها که در بهمن ماه جاری برگزار شده است پذیرفته شدگان می توانند در آزمون عملی نیز شرکت و در صورت قبولی مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنند.