بودجه هایی که فقط قولش به نهاد میرسد

به گزارش لیزنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز، یکشنبه، با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه 95 را تقدیم مجلس کرد.

سقف کل بودجه 95 از سوی دولت 952 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی 307 هزار میلیارد تومان(267 هزار میلیارد درآمدهای عمومی و 39 هزار میلیارد درآمد اختصاصی) در نظر گرفته شده است.

بخشی از بودجه پیشنهادی از سوی دولت به کتابخانه‌های مختلف در کشور اختصاص دارد. در این میان بودجه کتابخانه ملی که در سال گذشته 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، امسال به میزان 94 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته است، بنابراین تقریباً شاهد افزایش دو برابری رقم بودجه برای این سازمان هستیم.

همچنین در لایحه سال 95 برای کتابخانه مجلس نیز 16 میلیارد و 581 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. براساس این گزارش، برای کتابخانه آیت‌الله مرعشی که در سال گذشته شش میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه تصویب شده بود، امسال با اندکی افزایش، شش میلیارد و 508 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در سال گذشته 111 میلیارد تومان  بودجه اختصاص داده شده بود، در بودجه سال 95 نیز 128 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که نهاد در سال‌های گذشته همواره خواستار افزایش بودجه خود بوده است و نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، در مراسم تقدیر از کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی قول افزایش بودجه را داد، اما این بودجه تنها 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.