برای خرید کتاب
 کودکان پس انداز خود را به کتابخانه اهدا کردند

  به گزارش لیزنا، دهقان مسئول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) آبپخش، استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: این کتابخانه از مردادماه 1394 طرح ابتکاری طرح تشویقی و همیار کتاب،  با اولویت عادت کودکان به مطالعه و جذب این قشر را اجرا کرد.

 

از شروع این طرح تا کنون به میزان 300 درصد، میزان مراجعه و امانت کتاب این کتابخانه افزایش یافته و روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی بیش از 30 نفر از کودکان است.

وی افزود: این مراجعه به حدی است که کتابخانه نیاز به کتاب بیشتری در حوزه کودک پیدا کرد و با فراخوانی که در تیرماه سال جاری در بین شهروندان شد، مبالغی برای خرید کتاب کودک جمع آوری  و تعدادی کتاب خریداری گردید. برخی کودکان عضو کتابخانه در این راستا اقدامات زیبایی داشتند که میتوان به برخی آنها از جمله اهداء پس انداز چند ماهه و اهداء قلک خود به کتابخانه برای خرید کتاب کودک اشاره نمود.

مسئول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع)  گفت: حدیث رضایی،6 ساله قلک پس انداز خود را اهدا نمود و از آذرماه 1393 تا 12 مرداد1395، تعداد 457 جلد کتاب مطالعه کرده. هستی امیری 12ساله و هومن امیری 9 ساله هر کدام بصورت جداگانه پس انداز خود را اهدا نمودند و هرکدام به ترتیب تا کنون281 و 148 جلد کتاب از کتابخانه امانت و مطالعه کرده اند. فاطمه فخرالدینی 11 ساله نیز پس انداز خود را اهدا نمود و تاکنون 328 جلد کتاب امانت گرفته و مطالعه نموده است.

 

تعداد زیادی از کودکان نیز کتب خود را جمعا به تعداد بیش از 300 جلد، به کتابخانه اهدا کرده اند.

دهقان گفت: شایان ذکر است میزان امانت این کتابخانه در فصل بهار،  بیش از 7400 جلد کتاب امانت داده و این در استان بوشهر یک آمار در صدر بوده و در سطح کشور نیز در ردیف 91 قرار دارد.

 دهقان مسوول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) افزود: این کتابخانه با کمک خیرین کارهای فراوانی انجام داده و جهت تجهیز بخش کودک خود نیز به یاری و مساعدت مجدد خیرین نیاز دارد و از این عزیزان دعوت به همکاری و مساعدت مینماید.