25 شهریور افتتاح می شود
بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز کشور در زنجان

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی خیّرساز مهندس سیدافضل موسوی روز پنج‌شنبه بیست و پنجم شهریور طی مراسمی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در گلشهر کاظمیه زنجان افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد

 

کتابخانه عمومی مهندس سید‌افضل موسوی مردادماه سال 1392 طی مراسمی با حضور خیرین و مسئولین کشوری و محلی در زمینی به مساحت 6500 و زیر بنای 2700 مترمربع کلنگ‌زنی شد. این کتابخانه با 16000 نسخه کتاب دارای بخش‌های مختلفی مانند: سالن‌های مطالعه برادران و خواهران به صورت مجزا، مخزن کتاب، سالن کنفرانس، مرجع، محققین، نشریات، اینترنت، دفاع‌مقدس، زنجان‌شناسی،کلاس‌های آموزشی، نگارخانه و بخش ویژه کودک و نوجوان است.

  

کتابخانه عمومی مهندس سیدافضل موسوی به صورت خیّرساز توسط بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد احداث شده است. بنیاد فرهنگی مصلّی‌نژاد بنیادی غیرتجاری است که با مقاصد غیرسیاسی و با اهداف انجام امور آموزشی و فرهنگی به صورت عام‌المنفعه در تابستان سال ١٣٧٥ به همت دکتر عبّاس مصلّی‌نژاد تأسیس شده است.

  

دکتر عباس مصلّی‌نژاد در سال 1341 در شهر آبادان دیده به جهان گشوده و از خیرین مطرح و صاحب نام ایران است که تمام دارایی خود را از طریق بنیاد مصلّی‌نژاد به انجام امور خیریه علمی و فرهنگی اختصاص داده است. وی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دارای مدارک دکتری اقتصاد سیاسی،کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و لیسانس اقتصاد بوده و چندین جلد کتاب در حوزه علم اقتصاد و سیاست، و توسعه اقتصادی نیز توسط وی منتشر شده است.