تشریح برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های سبزوار

 به گزارش لیزنا، باغانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار، گفت: «سوگواره عاشورایی» با کمک اداره آموزش و پرورش شهرستان، انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز حکیم و ارگان های دیگر برگزار می شود.

وی ادامه داد: سوگواره عاشورایی حفظ ترکیب بند محتشم کاشانی است که در سال گذشته توسط اداره کتابخانه های عمومی سبزوار برای عموم برگزار شد و امسال ویژه دانش آموزان خواهد بود. این مسابقه در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.

باغانی افزود: در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار کارگاه آشنایی با کتابخانه های عمومی ویژه دانش آموزان مدارس برگزار می شود.

 

وی گفت: کارگاه آشنایی با نرم افزار سامان نیز برای اعضا و مراجعین کتابخانه های شهرستان برگزار می شود.

باغانی اظهار داشت: «صدایت را اهدا کن!» برنامه ای است که برای دومین سال پیاپی و با توجه به استقبال مردم در سال گذشته در بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی، برگزار می شود و خیّرین صدا می توانند برای اهدای صدای خود و ضبط کتاب های صوتی برای استفاده نابینایان و کم بینایان و حتی عموم مردم به کتابخانه حاج ملاهادی، مراجعه نمایند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت: برگزاری سه نشست تخصصی شعر، داستان و نهج البلاغه از دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی سبزوار در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

باغانی همچنین گفت: برگزاری جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، حفظ و روخوانی قرآن در کتابخانه امامزاده کوشک، که در طول سال برگزار می شود، بطور ویژه و گسترده ، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، تفسیر نهج البلاغه،  تفسیر صحیفه سجادیه و امام شناسی در کتابخانه امامزاده شعیب، که در طول سال برگزار می شود، بطور ویژه و گسترده تر از برنامه های دیگر کتابخانه های عمومی سبزوار است.

 

وی ادامه داد: تقدیر از کودکان کتابخوان برتر کتابخانه ها، برگزاری مسابقه «تاثیر کتاب در زندگی من» با همکاری دفتر امام جمعه در بخش روداب، برگزاری مراسم «کودک و کتاب» در کتابخانه امامزاده کوشک، بازدید مدارس و مهدکودک ها، قصه گویی در بخش کودک، اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی،‌ برگزاری نشست های مدرسه ای، بازدید مسئولین از کتابخانه ها  و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان برنامه های پیش بینی شده کتابخانه های عمومی سبزوار برای ایام متقارن با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.