با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و دانشگاه هنر
نمایشگاه «سروستان» و «گلشن» برای دانشجویان هنر برپا شد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دو نمایشگاه «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی» و «گلشن؛ گونه‌های گل در نسخه‌های خطی و آثار تاریخی ایران»، با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و دانشگاه هنر، در دانشکده حفاظت و مرمت پردیس باغ ملی این دانشگاه برگزار شده‌اند.

برپایی نمایشگاه‌های بیرونی که تابلوهای تصویر آثار کتابخانه و موزه ملی ملک را در حوزه فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دربرمی‌گیرند، در زمره برنامه‌های ترویجی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در زمینه فرهنگ و تمدن به شمار می‌آیند.

در برپایی نمایشگاه‌های بیرونی این گنجینه، از گزیده تصویرهای آثار تاریخی و هنری موجود در آن بهره گرفته می‌شود که همواره مورد توجه هنردوستان قرار گرفته است.

این بسته‌های نمایشگاهی با هدف گسترش فرهنگ در جامعه و همچنین افزایش سطح ذوق و سلیقه شهروندان با تکیه بر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی مهیا شده و بر اساس درخواست مراکز آموزشی و فرهنگی کشور، برای نمایش موقت به آن‌ها سپرده می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌رود که بنا به سفارش حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف آن، امکان بیرون بردن اصل آثار تاریخی و هنری از آنجا وجود ندارد؛ از این‌رو متولیان آن با طراحی چنین نمایشگاه‌هایی راهکاری برای بهره‌گیری مخاطبانی که نمی‌توانند از مکان این گنجینه بازدید کنند، ایجاد نموده‌اند.

 کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد واقع شده است.