اجرای طرح کتب پیشنهادی کتابدار در کتابخانه مرکزی ارومیه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: کتب پیشنهادی کتابدار عنوان قفسه‌ای است که کتابهایی مفید و سودمند را با نظر کتابدار در بدو ورود به مخزن کتب در خود جای داده است.

وی ضمن اشاره به  اهمیت نقش کتابدار در معرفی و عرضه کتب گفت: بدون شک توانمندی ما کتابداران در معرفی کتاب ، یکی از بهترین راه‌ها در جهت توسعه کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف جامعه است؛ بدین منظور علاوه بر  برخورداری از  مهارت مشاوره، نمایش کتاب‌ها در قسمتی جداگانه و به نوعی برجسته‌سازی کتب خوب هم ضروری می‌نماید.

رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه ادامه داد: با این کار زمینه مطالعه کتب خوبی که در دید مراجعین نیستند، فراهم شده و از طرفی می‌تواند راهکاری کاملاً عملی و شروعی خوبی برای کمک به مراجعینی باشد که برای بار اول و  بدون داشتن موضوعی خاص در ذهن به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

به گفته وی قسمتی از این قفسه به کتب نورسیده و کتب ماه اختصاص می یابد که کارشناسی شده‌اند و به نوعی پیشنهاد کارشناسان منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محسوب می‌شوند و از طریق این قفسه‌ها بیشتر شناخته شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرند.