بچه‌های «درمیان» خراسان‌جنوبی صاحب دو کتاب‌خانه سیار روستایی شدند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرماندار درمیان در مراسم گشایش این دو کتابخانه گفت: کودکان پاک‌ترین موجودات هستی هستند و مهرورزی و توجه به آنان در سیره ائمه معصومین است.

محمد بشیری‌زاده که خود از اعضای قدیمی کانون است در ادامه به نقش و جایگاه کانون در پرورش تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خلق خاطرات قشنگ برای کودکان نقش قابل توجه دارد و این خاطرات هرگز فراموش نمی‌شود.

فرماندار شهرستان درمیان اضافه کرد: ارتقای فرهنگ و رشد فرهنگی برای یک جامعه نیازمند هم‌دلی و همراهی همه‌ی مسؤولان است و در شهرستان درمیان به زیبایی این هم‌دلی و همراهی در همت خیرین برای خرید یک دستگاه خودرو با هدف ارایه خدمات فرهنگی به کودکان مناطق روستایی شکل گرفت.

بشیری‌زاده تصریح کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن همین هم‌دلی و مهربانی هستیم و لبخند نشسته بر لبان کودکان روستایی گواه همین ادعاست.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی نیز در این آیین گفت: کانون پرورش فکری یک نقطه متمرکز از نور و آگاهی و روشنایی است تا نسل مخاطب خودرا به ظرافت فکر و اندیشه برساند.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری در خراسان جنوبی 24 هزار عضو را تحت پوشش خدمات فرهنگی، هنری و ادبی دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 4 هزار عضو از مجموع اعضای کانون استان تحت پوشش خدمات کتاب‌خانه‌های سیار روستایی قرار داشتند که با افتتاح چهارمین و پنجمین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان درمیان دایره پوشش مخاطبان در کتاب‌خانه‌های سیار گسترش خواهد یافت.

حمیدی افزود: به یاری خداوند متعال و همت مسؤولان دلسوز کانون امروز تعداد کتاب‌خانه‌های ثابت، سیارروستایی، شهری و پستی کانون خراسان جنوبی به عدد 20 رسید و تا پایان سال تعداد آن باز هم افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی افزود: جامعه هدف این کانون، کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال هستند و کانون مکمل نظام آموزش در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی است.

حمیدی ادامه داد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 42 فعالیت تعریف شده است که کودکان از آن مهارت‌ها بهره می‌برند و توسعه سطح سواد این فرزندان، بالابردن اعتماد به نفس کودکان و ترویج فرهنگ مطالعه از اهداف محوری کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ضمن قدردانی از کمک خیرین برای خرید این وسایل نقلیه یادآور شد: برای تجهیز و تکمیل دو کتابخانه سیار روستایی شهرستان درمیان 900 میلیون ریال هزینه شده که حاصل آن تحت پوشش قرار گرفتن 50 روستای شهرستان است.