مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خرسان شمالی مطرح کرد
نگاه ویژه به مقوله فرهنگ کتابخوانی در اولویت‌ قرار گیرد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت : با توجه به تهاجم فرهنگی شدید دشمن ، نوع نگاه مدیران و مسئولان باید فرهنگی باشد .

جهانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله کتابخوانی گفت : رنگ و لعاب کتابخانه های عمومی شهرستان گرمه در شأن مردم فهیم و با فرهنگ منطقه نمی باشد و استفاده از ظرفیت خیرین و کمک‌های شهرداری و فرمانداری برای توسعه فضای کتابخانه ها الزامی است.

 وی خواستار تخصیص بودجه بیشتری  در سال ۱۳۹۶ جهت تکمیل کتابخانه‌های در حال ساخت ایور و درق توسط فرمانداری شد و تصریح کرد: حیات کتابخانه های عمومی در گرو پرداخت نیم درصد شهرداری هاست و کتابخانه های عمومی نقطه مقابل شهرداری ها نبوده و نخواهند بود. نهادهای فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب اقشار مختلف جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی وظیفه مهمی بر عهده دارند و تصویب مصوبه های کاربردی در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان می تواند راهگشا باشد .

فرماندار  شهرستان گرمه گفت: در برنامه بودجه تملک دارایی سال ۹۶ تصمیم داریم که نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ بویژه کتابخوانی، نظر به علاقه فراوان منطقه به حوزه کتاب داشته باشیم.

 وی تأکید کرد: برای رسیدن به هدف عادت به كتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یك برنامه ریزی صحیح و منطقی لازم است كه با ارائه راهكارها، فرهنگ كتابخوانی را در جامعه ایرانی عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه بینجامد. ما از همه دستگاه‌های اجرایی بویژه  دستگاه‌های مرتبط  خواسته ایم تا نگاه ویژه ای  به مقوله فرهنگ کتاب و  کتابخوانی داشته باشند.

شهردار درق نیز در این دیدار گفت: ساخت سقف کتابخانه آغاز شده است و تا قبل از آغاز سال ۹۶ این مرحله از ساخت به پایان می رسد، و امیدواریم  که با تزریق اعتبار جدید در سال ۱۳۹۶ این پروژه به اتمام برسد.

 علی‌محمد جهانی در  ادامه بازدید خود  با حضور در کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم و گفتگوی صمیمی با کتابداران و رئیس شهرستان اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، با شهردار این شهر در محل کتابخانه دیدار  کرد و  ضمن تقدیر و تشکر از همیاری و همکاری این شهرداری در پرداخت نیم درصد گفت: بایست گنجینه‌های کتاب از سوی شهرداری‌ها با هدف دسترسی آسان مردم به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی براساس استانداردهای کتابخانه‌ها ایجاد شود.

وی بیان کرد: در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید اهتمام و تلاش بیشتری صورت بگیرد چرا که  لازمه بلوغ فکری و فرهنگی یک  ملت می باشد، که در اداره  و پیشرفت یک شهر کمک زیادی می کند.

شهردار جاجرم با بیان این خبر اعلام کرد: ۱۰۰ میلیون ریال از محل نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر  واریز می شود و امیدواریم در سال ۹۶ با تعاملی که با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان داریم بصورت مستمر و منظم نیم درصد سهم کتابخانه‌ها واریز شود.

گفتنی است، روستای طبر شهرستان جاجرم در سومین سال درخشش خراسان شمالی در جشنواره روستای دوستدار کتاب کشور، بعنوان یکی از ده روستای برتر دوستدار کتاب معرفی شد که در سال اول و دوم  برگزاری این جشنواره  روستای قلعه خان شهرستان مانه و سملقان از این استان انتخاب شده بود.