مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان
کتابهای خوانده شده را به کتابخانه های عمومی اهدا کنید

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی سمنان،  شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ، کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستانهای تابعه در محل کنفرانس برگزار شد.

ارائه گزارش از اقدامات صورت پذیرفته در سال 95  و هم چنین  روند اجرایی طرح اهدای کتاب از جمله محورهای مورد بحث این جلسه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان ، در این جلسه ضمن اشاره بخش از برنامه ها و فعالیتهای کتابخانه های عمومی به برگزاری طرح اهدای کتاب، و جمع آوری خوانده شده و بلا استفاده منازل اشاره کرده و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت های مردمی و دولتی در جهت فرهنگ سازی موضوع اهدای کتاب در استان استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بر لزوم برنامه ریزی در جهت معرفی و اطلاع رسانی موضوع اهدای کتاب در بین شهروندان تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم در این خصوص در کتابخانه ها و ادارات شهرستانها انجام شود.

وی ادامه داد: کتاب های خوانده شده زیادی در منازل و اداره ها وجود دارد که افراد می توانند با اهدای آن به کتابخانه ها، امکان استفاده سایر افراد جامعه را از این منابع فراهم کنند.

 وی همچنین با اشاره به انتخاب روستای مومن آباد به عنوان روستای دوستدار کتاب با رتبه شایسته تقدیر گفت:  فعالیت های انجام شده در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، برگزاری نشست های کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب، رونمایی از آثار بومی و مسابقات فرهنگی از جمله اقدام هایی بوده که با هدف جذب هرچه بیشتر مخاطبان، به ویژه جوانان به سمت مطالعه انجام شده است و در انتخاب این روستا موثر بوده است .

در پایان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان از مردم فرهنگی استان خواست تا با اهدای کتاب های شخصی خود برای استفاده عموم جهت اشتراک و نشر دانش و هم چنین کمبود منابع کتابخانه ای را جبران نمایند.