اولین جشنواره «سبزانه کتاب» با خلاقیت کتابدار روستای زاغه همدان برگزار شد

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌‌های عمومی استان همدان، مسئول کتابخانه عمومی امام علی(علیه السلام) زاغه با اعلام این خبر افزود: همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت و به منظور ترغیب و انس اهالی روستا با کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی، جشنواره سبزه آرایی در کتابخانه عمومی امام علی(علیه السلام) زاغه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را، برانگیختن انگیزه و خلاقیت افراد و حضور بیشتر اعضا در کتابخانه، ترغیب و تشویق زنان خانه‌دار به کتاب‌خوانی، یادآوری سنت‌های بومی و ایجاد نشاط بین اهالی روستا دانست و اظهار داشت: ملاک انتخاب برترین سبزه، استفاده از طرح‌های بومی، ابتکار و خلاقیت، شادابی سبزه و بهره‌گیری از نمادهای فرهنگی و مرتبط با کتابخانه و کتابخوانی بود.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی جهت برگزاری این برنامه پیشاپیش به طرق مختلف از جمله آگاه‌سازی به اعضای کتابخانه و درخواست از آنها جهت اشاعه این برنامه به دیگر افراد و نیز از طریق فضای مجازی صورت گرفت، افزود: در انتها 38 نفر از بانوان، ذوق و هنر خود در سبزه‌آرایی را برای شرکت در جشنواره به رقابت گذاشتند.

مسئول کتابخانه عمومی امام علی(علیه السلام)، افزود: در حاشیه این مراسم چندین کتاب مرتبط با نوروز و جشن‌های باستانی به اعضا معرفی شد.