اهدای بیش از ۳ هزار نسخه کتاب به کتابخانه مرکزی تبریز

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، در راستای ترویج سنت حسنه اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی بیش از ۳ هزار نسخه کتاب به مجموعه کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

جبارزاده در حاشیه مراسم اهدای کتاب اظهار داشت: توسعه کتاب و کتاب‌خوانی، نقطه آغاز توسعه استان است. با این نگاه، یک هزار و ۹۲۸ عنوان کتاب در ۳ هزار و ۹ نسخه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

وی افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش قابل‌توجهی در ارتقاء سطح دانش و فرهنگ جامعه دارد؛ مطالعه یکی از بهترین راهکارهای مهار و حل معضلات اجتماعی بوده و عنصری تأثیرگذار در ارتقاء علم و آگاهی جامعه بشری است. با توجه به جلسات برگزارشده، تقویت کتابخانه‌های عمومی استان چه ازلحاظ فیزیکی و چه ازلحاظ منابع، در اولویت قرار دارد و اهدای این مجموعه کتاب گامی در راستای تقویت مجموعه کتابخانه مرکزی استان است.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۹ باب کتابخانه نهادی در سطح استان وجود دارد که دارای دو میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب است. با توجه به جلسات برگزارشده با حضور استاندار محترم آذربایجان شرقی مقرر شد به‌منظور غنای مجموعه کتابخانه‌های عمومی گام‌های مفیدی برداشته شود و تا سال ۱۴۰۰ با شعار «هر آذربایجانی یک کتاب» موجودی منابع کتابخانه‌های استان به ۴ میلیون نسخه ارتقا یابد.

وی با تأکید بر لزوم ترویج سنت اهدای کتاب، ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر این امر تأکیددارند؛ ایشان تاکنون حدود ۱۴ هزار  کتاب خطی بسیار ارزشمند به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.