332 اثر علمی و فرهنگی نویسندگان جهان اسلام به بخش داوری جشنواره کتاب سال رضوی رسید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرائی دهمین جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی با بیان این خبر گفت: مجموع 332 اثر  رسیده به دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی،  شامل 255 كتاب، 12 پایان نامه، 40 اثر در بخش حمایت از آثار رضوی و 25 كتاب دیجیتال است.

 مهدی قیصری نیک افزود: از مجموع آثار رسیده، تعداد50 اثر به زبان های غیر فارسی است كه حسب نظر شورای سیاستگذاری جشنواره برای گروههای داوری علوم ومعارف رضوی و تاریخ وسیره رضوی ، زیارت و طب الرضا (ع)، شعر، داستان، كودك ونوجوان، ترجمه و زبانهای خارجی جهت ارزیابی آثار و معرفی برترین های حوزه رضوی و خاندان آن حضرت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به زبان هایی همچون فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه ، تركی اسپانیولی، تركی آذربایجانی، كره ای، اردو، ازبكی، سواحیلی است اظهار کرد: این آثار از كشورهای مختلفی نظیر لبنان، كره جنوبی، آفریقای جنوبی، الجزایر، هند، پاكستان، عراق، سوریه و غیره به دبیرخانه دهمین جشنواره انتخاب كتاب سال رضوی رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی در حوزه علوم و معارف و تاریخ و سیره رضوی و بخش مهمی از آثار رسیده به دبیرخانه، در بخش كتاب شامل محورهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، كودك و نوجوان، و ترجمه و زبان های خارجی، و تعدادی اثر نیز مربوط به سه بخش « كتاب دیجیتال»، «پایان نامه» و «حمایت ازآثار رضوی » است.

گفتنی است مراسم اختتامیه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در ده کرامت با حضور علما، فضلا، نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه فرهنگ رضوی، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.