در نشست مدیران کل زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
اهداء کتاب با هدف تجهیز کتابخانه‌های مستقر در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، نشست مشترک مدیران کل زندان‌ها و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یاسر رحیمیان، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

 اسماعیل جمیاری در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از خدمات مؤثر و مطلوب به زندانیان در جهت رشد سطح فکری و اصلاح و بازسازی شخصیت آنان گفت: زندان‌های استان می‌کوشند با هدف ارتقاء سطح فرهنگی و تربیتی در راه احیاء نفس انسان‌های به خطا رفته، خدمات شایسته فرهنگی به‌ویژه درزمینه کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی به زندانیان ارائه کنند.

وی افزود: زندانی محصول همه جامعه است و دستگاه‌ها و نهادها باید در نگهداری و امور تربیتی، اشتغال و برنامه‌های فرهنگی زندانیان مشارکت کنند تا شاهد بازگشت سعادتمندانه این افراد به جامعه باشیم.

این مقام ارشد زندان‌های استان با اشاره به ضرورت ایجاد کتابخانه در زندان‌ها تصریح کرد: زندانی نیز، فردی با حقوق شهروندی محسوب می‌شود که فقط باید از نعمت آزادی باشد. زندانیان حق استفاده از امکانات فرهنگی، آموزشی و تربیتی را دارا هستند و کتاب از کالاهای فرهنگی است که زندانیان از آن استقبال می‌کنند.

جمیاری در این نشست ضمن قدردانی از همکاری کتابخانه عمومی استان با زندان‌ها اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در ارتقاء سطح فکری و سلامت روحی زندانیان به‌شکلی مؤثر کمک کنند و خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز با ایجاد کتابخانه مشارکتی، اهداء کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و آموزش به کارکنان، تعامل خوب و مطلوبی با زندان‌های استان داشته است.

در ادامه رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اظهار خرسندی از دیدگاه مثبت مدیریت زندان‌ها در راستای ارتقاء دانش و معلومات زندانیان به‌وسیله کتابخوانی گفت: ما نیز معتقدیم جامعه‌ای که به کتاب و کتابخوانی رو بیاورد، دچار هنجارشکنی و بزهکاری کمتری خواهد بود؛ لذا می‌کوشیم با برگزاری برنامه‌ها و مسابقات کتابخوانی، آموزش متصدیان کتابخانه‌های زندان‌ها، چینش کتاب‌ها بر اساس مراحل نوین نرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی کشور و اهداء کتاب و... با زندان‌ها همکاری کنیم.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان، به‌زودی بسته‌هایی شامل کتاب‌های اهدایی، روانه زندان‌ها خواهد شد.