کارگاه «سبک زندگی اسلامی- قرآنی» در مرگزی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مرکزی، کارگاه «سبک زندگی اسلامی- قرآنی» با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و با حضور اقبالی نسب، از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی تهران، در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب برگزار شد.

اقبالی نسب، مدرس این کارگاه گفت: آشنایی با تعالیم و روح حاکم بر قرآن باعث ایجاد آرامش، کاهش اضطراب، نزدیکی به خداوند و غلبه بر هوای نفسانی می‌شود و به‌تبع آن، جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت. تحقیقات علمی نشان داده که راهبرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با رفتارهای نامتعادل، اخلاق‌مداری و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی ریشه در آسیب‌های فردی و تمامی این آسیب‌ها ریشه در خانواده دارد. تجربه نشان داده کسانی که در زندگی، آموزه‌های قرآنی را سرلوحه امور خود قرار داده و رفتار و کردار قرآنی داشته‌اند، شاداب‌تر بوده و از داروهای ضدافسردگی و بیماری‌های اعصاب و روان در امان هستند.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی با همکاری مشترک اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنداب و ستاد چهارمین جشنواره گل‌های محمدی (ص) برگزار شد.