ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهدای صرم و امام صادق (ع) قم با هدف ترویج کتابخوانی به برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی اقدم کردند.

کتابخانه امام صادق (ع) فرهنگیان و برگزاری تور فرهنگی «خرید کتاب در یک روز»

تور فرهنگی «خرید کتاب در یک روز» با حضور اعضای کتابخانه امام صادق (ع) و به‌منظور بهره‌مندی از طرح «تابستانه کتاب» برگزار شد. مقصد این تور فرهنگی مجتمع بزرگ ناشران استان قم بود که با هدف خرید کتاب در راستای افزایش سرانه مطالعه و همچنین خدمت به صنعت چاپ و نشر انجام شد. در این برنامه علاقه‌مندان پس از بازدید از غرفه‌های کودک و نوجوان به خرید کتاب‌های موردعلاقه خود پرداختند.

معرفی دو کتاب در نشست‌های فرهنگی علمی کتابخانه شهدای صرم

نشست‌های علمی و فرهنگی کتابخانه عمومی شهدای صرم نیز با حضور شماری از علاقه‌مندان و معرفی کتاب‌های «آزمایش‌هایی درباره تکنولوژی» نوشته روت گلرسن و «گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ» نوشته ژوزف تئوبالد معرفی شد.

در نشست علمی که با آزمایش‌های تجربی همراه بود؛ کتاب «آزمایش‌هایی درباره تکنولوژی» نوشته روت گلرسن برای کودکان و نوجوانان با هدف سهولت دسترسی به منابع علمی ـ کاربردی  و ترغیب این گروه سنی به آزمایش‌ها و فعالیت‌های پژوهشی انجام شد. این کتاب با پیشنهاد فعالیت‌هایی ساده تلاش می‌کند کاربرد علوم تجربی را در زندگی روزمره، بدون استفاده از تجهیزات گران، آموزش دهد و باعث افزایش مهارت‌های عملی و تربیت پژوهشگری خلاق در آینده شود.

در دومین نشست فرهنگی، از کتاب «گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ» نوشته ژوزف تئوبالد قصه‌گویی و تصویرسازی شد و هر یک از اعضا با ساخت تصویرهایی منحصربه‌فرد، برداشت خود را از داستان بیان کردند.

 

گفتنی است، این کتابخانه همچنین میزبان فعالیت‌های هنری ـ آموزشی همانند کاردستی و نقاشی با هدف ایجاد سرگرمی و تقویت قوه خلاقیت بود.