ده ایستگاه نذر کتاب در نیشابور برپا می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، محمدرضا مقدم، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور گفت: جلسه‌ای با حضور  معاون اجتماعی نیروی انتظامی، معاون فرهنگی شهرداری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نویسندگان نیشابوری پیرامون موضوع  نذر کتاب در  کتابخانه عمومی دکتر شریعتی برگزار شد. در این جلسه   مقرر شد که در فاصله اعیاد فرخنده قربان تا غدیر، ایستگاه‌های نذر کتاب در نقاط پرتردد شهری ایجاد شود.

پاشا ادامه داد: معمولاً مردم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در طول سال کتاب‌هایی را خریداری می‌کنند که بعد از مطالعه دیگر مورداستفاده نیست؛ اجرای چنین طرح‌هایی با اطلاع‌رسانی دقیق می‌تواند این کتاب‌ها را به چرخه استفاده برگرداند.

 

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور در ادامه با اشاره به نیاز کتابخانه‌های شهرستان به‌ویژه کتابخانه‌های روستایی به کتاب‌های جدید، اجرای این طرح را کمکی به جامعه کتابخانه‌ای شهرستان دانست و ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح و مشارکت مردم در این ایام، بسته فرهنگی مناسبی برای کتابخانه‌ها فراهم آوریم. کتاب‌های جمع‌آوری‌شده از این طریق به  کتابخانه‌های نقاط محروم و روستاهای دورافتاده ارسال خواهد شد.