نشست صمیمی مکتا با ریاست کتابخانه مجلس شورای اسلامی  برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مکتا، در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد؛ رئیس کتابخانه مجلس، هئیت مؤسس مکتا (مدیران بیش از 10 کتابخانه تخصصی استان قم) رئیس انجمن کتابداری قم و چند تن از کارشناسان کتابداری قم و کتابخانه مجلس حضور داشتند.

در ابتدای جلسه  محمدی شجاعی، دبیر مکتا روند شکل‌گیری مکتا، اهداف آن، فعالیت های انجام شده در سطح استان را شرح داد.

سید علی سادات فخر مدیر کتابخانه دفتر تبلیغات در زمینه همکاری های مکتا و کتابخانه مجلس شورای اسلامی صحبت کرد و در ادامه مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری قم از پتانسیل کتابداری موجود در استان قم و بکارگیری آن در خارج از استان سخن گفت.

 حجت الاسلام والمسلمین عماد رئیس کتابخانه مجلس، مکتا را به سمت و سوی تحقیق و پژوهش توصیه کرد. وی توجه کتابخانه‌های تخصصی به  پرونده‌های پژوهشی کاربران خود، تدوین اطلس کتابخانه‌های تخصصی در استان قم، فراهم‌سازی زمینه تعاملات با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی،... را جز فعالیت های مکتا دانست.

رئیس کتابخانه مجلس شناسایی کتابخانه‌های عمومی با رویکرد تخصصی، تحقیق در راستای کمبود کتابخانه‌های تخصصی در استان قم با توجه به شاخه‌های دانش، بررسی ضعف و قدرت کتابخانه‌های تخصصی با رعایت الگوهای سنجش را مفید و مناسب دانست. سید علی عماد، از اهمیت و مدیریت  فعالیت های گروهی یاد کرد و عضوپذیری کنترل نشده در مکتب و برخی سیاست های ناصحیح را یکی از عوامل ایستایی این مجمع دانست و از مدیران کتابخانه‌های تخصصی خواست از تجربیات مکتب در راستای فعالیتهای مکتا استفاده کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی ابهری معاون پژوهشی کتابخانه مجلس، اختصاص دادن شماره ویژه‌ای از  نشریه مجلس به مکتا را پیشنهاد داد و همکاری  خود در این راستا را اعلام کرد. همچنین اختصاص قسمتی از هر شماره مجله کتابخانه مجلس به مکتا را مفید و مؤثر برای ادامه همکاری ها عنوان کرد.