جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، عبدالکریم گراوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم بیان کرد: اساس توسعه و پیشرفت هر جامعه بر پایه مطالعه و کتابخوانی است؛ به همین دلیل باید در امر ترویج مطالعه و کتابخوانی برنامه‌ریزی و پژوهش‌های لازم صورت گیرد و با نگاه علمی در جهت ایجاد اشتیاق و انگیزه کتابخوانی گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه تصریح کرد: از آنجا که استان بوشهر از استان‌های جوان کشور است، می‌بایست برای توسعه و پیشبرد فرهنگ در استان، انگیزه کتابخوانی و مطالعه به خوبی ترویج شود.

گراوند خاطرنشان کرد: تاریخ استان بوشهر در حوزه تعلیم و تربیت بسیار درخشان است و باید این روحیه دانش پژوهی و مطالعه را در استان با برنامه‌ریزی مناسب احیاء و نسل جوان را نسبت به کتابخوانی و مطالعه ترغیب کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در پایان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم، باید به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سیدعلی هاشمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بیان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی از قبیل: نشست‌های کتاب‌خوان، مسابقات کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های معزز شهداء و ... در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر با اشاره به تشکیل اتاق فکری با حضور جمعی از اساتید کتابداری در استان، گفت: این اتاق فکر با تشکیل جلسات مستمر و منظم به بحث و بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌پردازد و تاکنون نیز به نتایج خوب و مؤثری در این خصوص رسیده است.