برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» با مشارکت دانشگاه تهران و با هدف  ارتقاء اخلاق حرفه‌ای نیروی انسانی شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با تدریس مصطفی جانقلی و با حضور مدیرکل و کارکنان ستاد، رؤسای شهرستان‌ها، کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های شهری و روستایی استان کرمانشاه، ۲۵ مهرماه در سالن جلسات کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با تأکید بر ضرورت برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی، عامل اصلی موفقیت یک سازمان است؛ این امر امکان‌پذیر نیست مگر با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هدفمند که سهم بسزایی در ارتقا و بهبود سطح کمی و کیفی امور اجرایی هر سازمان دارد.

مصطفی جانقلی، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، مدرس اخلاق حرفه‌ای و آسیب‌شناسی اجتماعی، با بیش از سی سال سابقه در حوزه مشاوره، گفت: این دوره‌ها با هدف ترویج اخلاق حرفه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌ریزی ‌شده است. در این کارگاه‌ها مباحثی درباره «اخلاق دانی»، «اخلاق ورزی»  و «چیستی اخلاق» ارائه می‌شود. آشنایی با خلقیات مثبت، دانش اخلاق و شیوه کار تیمی از دیگر آموزه‌های ارائه‌شده در این کلاس خواهد بود. معرفی کتاب‌هایی با موضوع اخلاق حرفه‌ای ازجمله «اخلاق حرفه‌ای در کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «پنج دشمن کار تیمی»، «اخلاق حرفه‌ای»، «اخلاق حرفه‌ای در تمدن اسلام و ایران»، «ما چگونه ما شدیم» و «در فضیلت مدنیت» بخش دیگری از این کارگاه است.

گفتنی است، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات با مشارکت دانشگاه تهران و با هدف ارتقاء اخلاق حرفه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوره‌های آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» برگزار می‌کند. این کارگاه‌ها با حضور روسای شهرستان‌ها و کتابداران کتابخانه‌های عمومی تاکنون در بیش از ۱۰ استان کشور برگزار شده است.