نمایشگاه آثار برتر مسابقه نقاشی در کردستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، خالد یوسفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بوکان اعلام کرد: به مناسبت ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، تعداد ۶۰ اثر از آثار برتر مسابقه نقاشی برگزار شده در هفته کتاب سال ۹۵، در کتابخانه مستوره کردستانی بوکان به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: این آثار که توسط کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی بوکان با تکنیک‌های مداد شمعی، گواش، مداد رنگی و آبرنگ جهت شرکت در مسابقه نقاشی تهیه شده‌اند تا ۲ آذرماه در معرض دید بازدیدکنندگان و اعضاء کتابخانه قرار خواهد داشت.

یوسفی افزود: هر سال به مناسبت هفته کتاب، مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «کتاب، کتابخانه و کتابخوانی» در بین اعضاء کتابخانه‌های عمومی برگزار و به برندگان مسابقه، جوایزی اهداء می‌شود که جهت ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی و نیز فعالیت هنری، از آثار برتر مسابقه در هفته کتاب سال بعد، نمایشگاهی برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بوکان اظهار کرد: در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، مسابقه خاطره نویسی، نشست نقد و برسی کتاب «آخرین انار دنیا»، نشست تخصصی کتاب‌خوان از آثار مترجم بومی «رضا کریم مجاور»، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای و بازدید تورهای علمی از سایر فعالیت‌های کتابخانه خواهد بود.