دومین کارگاه آموزش قصه‌گویی در زاهدان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، دومین کارگاه آموزش قصه‌گویی در زاهدان با حضور بیش از ۴۰ کتابدار کودک از استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این خصوص گفت: کسی در انجام امور تربیتی موفق است که به اصول و قوانین این حوزه آگاه باشد.

 زیدآبادی زبان و شناخت مخاطب را از دیگر عوامل مؤثر در تربیت دانست و گفت: اگر بخواهیم خواسته خود را به‌درستی به مخاطب انتقال دهیم باید زبان و روحیات آنان را بشناسیم.

 وی اضافه کرد: این دوره از کلاس‌ها به مدت دو روز در زاهدان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن آزمون پایانی، گواهینامه حضور در دوره دریافت خواهند کرد.

 عشرت موسی زاده، مدرس این دوره آموزشی نیز با اشاره به قدمت استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای اسطوره‌های زیادی است و قصه‌ها و مثل‌های زیادی به‌صورت شفاهی در میان مردم موجود است که باید حفظ و به آیندگان  منتقل شود.

 گفتنی است، کارگاه آموزشی قصه‌گویی ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ دی‌ماه با حضور بیش از ۴۰ تن از کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان در سالن اجتماعات خانه معلم زاهدان برگزار می شود. شرکت‌کنندگان در این کارگاه با تعاریف، ویژگی‌ها و عناصر قصه و داستان و همچنین با ویژگی‌های اخلاقی و زبانی قصه‌گو و نحوه ارتباط مؤثر با مخاطب آشنا می‌شوند.