توزیع منظم کتاب‌های خواندنی میان دانش‌آموزان منطقه فاقد کتابخانه سنندج

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، رئیس کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج با اعلام این خبر گفت: خالد قادرمرزی، معلم دلسوز دبیرستان متوسطه اول شهید رحمانی نایسر است که با همکاری کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج به توزیع مستمر کتاب در میان دانش آموزان این دبیرستان اقدام می‌کند.

فریبا روحانی عنوان کرد: این معلم هرماه تعداد ۶۰ عنوان کتاب با موضوعات متنوع از کتابخانه عمومی شهید برهان عالی به امانت می‌گیرد و آن را در میان دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم متوسطه دبیرستان شهید رحمانی سنندج در منطقه حاشیه‌ای نایسر، توزیع می‌کند.

وی با اشاره به نبود کتابخانه در منطقه نایسر، گفت: این منطقه بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و اقدام این آموزگار می‌تواند گامی مؤثر برای ارتقاء سطح دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های غیردرسی باشد.

روحانی تصریح کرد: کتاب‌هایی که توسط این معلم دلسوز به امانت‌گرفته می‌شود پس از پایان مهلت قانونی به کتابخانه عودت داده شده و کتاب‌های جدیدی به امانت‌گرفته می‌شود.

رئیس کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج گفت: از اقدامات مفید و سازنده دیگر این معلم برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای به‌صورت ماهیانه است که می‌تواند در جلب‌توجه دانش آموزان به مطالعه کتاب‌های غیردرسی بسیار مفید باشد.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات کم آموزشی در مدارس حاشیه شهر این امر، گامی مؤثر در ایجاد عادت به مطالعه و افزایش موفقیت تحصیلی دانش آموزان به‌شمار می‌آید.  

روحانی اضافه کرد: این کتابخانه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ جلد کتاب به دبیرستان شهید رحمانی نایسر سنندج  اهدا کرده است.