پیام معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی به همایش خیران کتابخانه ساز سبزوار

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سید جواد حسینی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در پیامی به همایش خیرین کتابخانه ساز سبزوار حضور خیران را نشانگر رویکردی جدید در حوزه توسعه و ترویج دانایی دانست.

متن پیام معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی که توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی قرائت شد به شرح ذیل است:

«نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سرزمین ایران استقراریافته، مسیری است که با پیمودن پله‌های دانایی و آگاهی و ایجاد توانایی فکری و تغییر نگرش جامعه، طی شده است و مرهون آموزه‌های اصیل اسلامی است و هم‌اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی ایران کماکان نیازمند تعلیم و تعلم و تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌های آن هستیم.

کتابخانه‌های عمومی رکنی بااهمیت در ترویج دانایی و معرفت هستند و نقش بسزایی در تعلیم و تعلم در کنار نهادهای آموزشی دارد. کتابخانه‌های عمومی مانند نیروی جاودان برای آموزش، فرهنگ و... عامل اصلی پرورش تفکر خلاق از طریق انتقال اندیشه‌هاست و مرجع فرهنگی است که با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر وسیله حرکت به‌سوی پیشرفت است.

خداوند متعال را شاکریم که سبزوار دیار سربداران و زادگاه ستارگان درخشان آسمان علم و معرفت، پیشگام برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز است و میزبان خیرین کتابخانه‌سازی که حاصل عمر خویش را صرف تقویت بنیان‌های علمی و فرهنگی اقشار مختلف مردم نموده‌اند تا فرزندان مستعد این مرزوبوم را به‌گونه‌ای پرورش دهند تا فرزندانی صالح در دفاع از ارزش‌ها و هویت ایرانی اسلامی باشند.

حضور خیرین در طول سالیان متمادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌سازی و مرتفع کردن بخشی از کاستی‌های موجود نشانگر رویکردی جدید به حضور خیرین در حوزه توسعه و ترویج دانایی است. امیدوارم با مشارکت همه‌جانبه و سپردن بیشتر امور به مردم به‌زودی شاهد اثرات پربار و مبارک این طرح‌ها و برنامه‌ها باهمت و عزم ملی همه خیران برای بهبود و ارتقای کتابخانه‌های عمومی باشیم.»