اهدای بیش از  112 هزار کتاب چاپی به کتابخانه‌ آستان‌قدس رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی وامور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، رئیس ادارۀ خدمات کتابداری این سازمان، از اهدای 112 هزار و 600 نسخه کتاب چاپی به این سازمان در طول سال 96 خبر داد. عیسی اختری طوسی با بیان اینکه این کتب از سوی افراد حقیقی و همچنین سازمان‌های فرهنگی به این مرکز اهدا شده، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، مؤسسه قرآنی و فرهنگی تمدن کرمان و انتشارات بوی شهر بهشت را به ترتیب با 5275، 4395 و 3006 نسخه در صدر اهداکنندگان کتاب اعلام کرد.

اختری طوسی در خصوص منابع اهدایی تشریح کرد: کتب اهدایی در موضوعات مختلف طبقه‌بندی شده که موضوعات تاریخی، علوم انسانی و اسلامی بیشترین حجم آن را به خود اختصاص داده است. وی افزود: پس از بررسی در کمیتۀ انتخاب کتاب‌های اهدایی و بر اساس جدول زمان‌بندی، کتاب‌ها به ترتیب برای مخزن، کتابخانه‌های تخصصی، تالارهای کتابخانۀ مرکزی و کتابخانه‌های وابسته ثبت و تحویل داده شده است.

اختری‌طوسی همچنین از ارسال بیش از 40هزار نسخه از کتاب‌های اهدایی به کتابخانه سیار خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به کتابخانۀ سیار ارسال شد تا این کتابخانه، آنها را به مراکز فرهنگی اهدا کند.