افتتاح کتابخانه عمومی «فرهنگ» در جوین

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی "فرهنگ" در منطقه رازی شهرستان جوین با حضور علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حسین جمشیدی فرماندار، حجت السلام ابراهیمی فرد امام جمعه بخش عطاملک و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم باشاره به توجه و تاکید بر مناطق محروم و روستایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: توجه به مناطق محروم ازحیث فرهنگی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و افتتاح این کتابخانه در بخش زاری جوین نیز یکی از نشانه های توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان  با تقدیر از ایلدرابادی خیر و نیک اندیش جوینی که زمین این کتابخانه را برای ساخت کتابخانه اهدا کرده است گفت: این کتابخانه از امروز به عنوان یک پاتوق و قرارگاه فرهنگی برای گفتگوهای فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: به فضل خدا این کتابخانه مرکز و پایگاهی برای نسل جوان و نوجوانان شهرستان خواهد بود و زمینه ای برای ارامش و مکانی برای بهره مندی از فضای فرهنگی  تا  با برگزاری برنامه های مختلف مانند معرفی کتاب، برگزاری نشستهای کتاب خوان روز به روز شاهد رونق بیشتری باشیم و بخش کودک آن نیز با استقبال و حضور خانواده ها همراه باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یاداور شد: امیدواریم کودکانی که ازاین کتابخانه استفاده می کنند آینده درخشانی داشته باشند و دهها تن مانند عطاملک جوینی دانشمند بزرگ ایران اسلامی از این کتابخانه سر بلند کنند.

وی تاکید کرد: از اینکه این کتابخانه در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد خوشحالیم و امیدورایم که قدردان خون شهدای عزیز انقلاب و نعمت انقلاب اسلامی باشیم.   

در قسمتی از این جلسه از رضا خیر اندیش رئیس شورای اسلامی و محمد برغمدی دهیار منطقه رازی تقدیر شد. 

اهدای لوح تقدیر حاج غلامرضا ایلدرابادی خیر و نیک اندیش جوینی با امضای استاندار خراسان رضوی و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان و رونمایی از تابلو این خیر کتابخانه ساز جوینی در کتابخانه از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم انجام شد.

شایان ذکر است کتابخانه عمومی "فرهنگ" در منطقه رازی شهر ستان جوین در زمینی به مساحت 1500متر و زیربنای 378متر آماده شده است و 480میلیون تومان نیز برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است .